• Detta evenemang har redan ägt rum.

Informationskväll kring offentlig upphandling

17 september, kl.17:00 Förvaltningshuset, lokal Amsterdam

information-utbildning-lagen-om-offentlig-upphandling

Har du tänkt på att Gävle kommun kan bli din kund? Välkomna att delta på en informationsträff den 17 september kring offentlig upphandling tillsammans med Gävle kommun och Inköp Gävleborg. Denna informationsträff vänder sig till dig som är företagare och vill veta hur en upphandling går till och vad som krävs vid ett anbudsförfarande.

Målet med tillfället är att tillsammans skapa rätt förutsättningar för att lyckas med upphandlingar i framtiden. Med en gemensam bättre kompetens kan kommande upphandlingar både bli mer kvalitativa och rättssäkra samtidigt som det kan öka viljan att göra affärer ihop. Vi kommer vid detta informationstillfälle fokusera lite extra på upphandlingar med social hänsyn samt den nytillkomna möjligheten att genomföra riktade upphandlingar, s.k. reserverade upphandlingar.

Andreas Helgesson, verksamhetsledare på Stenbackens boende- och arbetskooperativ deltar under kvällen och berättar om vad det inneburit för deras verksamhet att bli avtalsleverantör till Söderhamns kommun.

Program

  • LOU, upphandlingslagarna och processen kring avtal
  • Genomgång av anbudsförfarande och anbudsformulär
  • Tilldelningsbesked
  • Hur man överklagar, överprövning inom upphandling
  • Andreas Helgesson- vad har det inneburit för det företag han driver med fokus på inkludering och social hänsyn att bli avtalsleverantör till en kommun.
  • Sammanfattning

Sista dag för anmälan är 12 september.  Vi bjuder på soppa och kaffe mellan 16:30-17:00.

Vi förbehåller oss rätten att ställa in planerade informationstillfällen vid för få antal deltagare.

Arrangör

Inköp, Gävle kommun
Telefon:
026-178000
E-post:
inkop@gavle.se
Webbplats:
www.gavle.se