Överklaga beslut om färdtjänst eller riksfärdtjänst

Om du inte är nöjd med beslutet du får kan du överklaga det. Det måste du göra inom tre veckor efter att du fått beslutet.

I din överklagan ska du skriva:

  • vilket beslut du överklagar (du kan också bifoga en kopia av beslutet)
  • hur du vill ändra beslutet
  • ditt namn, personnummer, bostadsadress och telefonnummer.

Om du använder dig av ett ombud måste du också skicka med en fullmakt som säger att personen har rätt att företräda dig.

Skicka överklagan till:

Samhällsbyggnadsnämnden
801 84 Gävle

Eller skicka den med e-post till:

fardtjanst.prh@gavle.se

När din överklagan kommit in

Om din överklagan har kommit in i rätt tid tar vi upp ditt ärende igen. Om vi väljer att inte ändra beslutet skickar vi det vidare till Förvaltningsrätten i Falun som bedömer om beslutet ska ändras.

Frågor

Kontakta kundtjänst och beskriv ditt ärende, eller be att få prata med Samhällsbyggnad Gävle.