Elvinas Omsorg och Rehabilitering

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Elvinas Omsorg & Rehabilitering AB
    (Hemtjänstutförarna Elvinas Omsorg & Rehabilitering och SvHemtjänst ägs av Asal Holding AB och delar vissa resurser, exempelvis verksamhetsansvarig)
  • Nuvarande antal anställda: 15
  • Startade år: 2017
  • Verksamhetsansvarig: Rateb Bitar, 072- 503 30 20, e-post: verksamhetschef.elvinas@gmail.com
  • Kontakt: 026-457 33 32
  • E-post: info@elvinas.se
  • Kontor: Strömsbrovägen 33, Gävle
  • Postadress: Strömsbrovägen 33, 803 09 Gävle
  • Hemsida: www.elvinas.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Elvinas Omsorg och Rehabilitering är ett lokalt företag som bara verkar i Gävle. Vi är ett litet och gemytligt företag som bedriver individanpassad hemtjänst. Vi verkar efter mottot att alltid sätta kunden i fokus och utför insatser med stor lyhördhet och flexibilitet inför kundens önskemål och behov. För oss är det centralt att du som kund känner en stor trygghet och tillit till oss. Vi värnar om en hög kundnöjdhet vid utförandet av alla våra insatser och eftersträvar en hög personalkontinuitet så att du som kund ska få träffa samma medarbetare. Hos oss är det dina önskemål och behov som styr hur vi utför hemtjänsten och alla medarbetare utför insatser med respekt, empati och hög kvalitet.

Personalens utbildning och kompetens

Vi har en ledning med högskoleexamen. Hos oss arbetar undersköterskor och vårdbiträden med lång arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg. Vår personal talar svenska, engelska och finska. För oss är en god arbetsmiljö för medarbetarna viktigt därför att vi tror att om personalen trivs på sitt jobb så kommer de också att göra ett bra arbete hos våra kunder.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Elvinas erbjuder dig avlastning i hemmet och hjälper dig med de vardagssysslor du behöver hjälp med. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp, allt ifrån ett enstaka tillfälle till regelbundna insatser. För oss är varje uppdrag lika viktigt. Tjänsterna är skattereducerade.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vi startar insatserna med ett hembesök hos dig där vi lyssnar till dina önskemål och i samband med det upprättar vi en genomförandeplan som ligger till grund för insatsernas utförande. Du får också en pärm med information och viktiga kontaktuppgifter. Utöver det får du två kontaktpersoner som fungerar som en länk mellan dig, dina anhöriga, andra viktiga aktörer och oss som hemtjänstutförare. Vår personal bemöter dig med stor respekt och empati. Vår personal legitimerar sig med ID- kort vid besök hemma hos dig för att du ska kunna känna dig trygg.

Så kan du påverka din hemtjänst

Vi eftersträvar en hög kundnöjdhet och att anpassa insatserna efter dina behov och önskemål. Vi eftersträvar att ha en god och kontinuerlig dialog med våra kunder för bästa möjliga utförande av insatserna. Du ska alltid kunna påverka de insatser du har och får gärna ta kontakt med dina kontaktpersoner för att det ska bli på bästa möjliga sätt för just dig.

Så här når du oss

Du kan nå oss via vår hemsida, www.elvinas.se eller ringa 026-457 33 32 mellan klockan 06.45-22.30.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Elvinas Omsorg och Rehabilitering bedriver ett ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete. För oss är det viktigt att du lämnar synpunkter för att vi ska kunna förbättras. Vi vill att du ska känna dig trygg och nöjd med din hemtjänst. För oss är det därför välkommet att du pratar med dina kontaktpersoner eller med verksamhetschef för att vi ska kunna förbättra oss. Dina synpunkter är viktiga och alltid välkomna!