Hemtjänst som utförs av Gävle kommun

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Hamrånge (hit hör Bergby, Norrsundet, Hamrångefjärden.)
Hedesunda
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Gävle kommun
  • Nuvarande antal anställda: 5-10 medarbetare/kontaktgrupp. Totalt 400 medarbetare.
  • Startade år: 1960
  • Postadress: Box 825, 801 30 Gävle
  • Hemsida: www.gavle.se
  • E-post: omvardnad@gavle.se
  • Kontakt: måndag-fredag klockan 8.00-16.00 på nedanstående telefonnummer.
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Välfärd Gävles hemtjänst är det kommunala alternativet – det trygga, säkra och erfarna, men också det lyhörda och nytänkande. Vi är det öppna alternativet, öppna för alla och för just dina behov och önskemål. Vi är alternativet som utför hemtjänst dygnet runt och ansvarar för samtliga trygghetslarm.

Det är viktigt för oss att du känner dig delaktig i hur din hemtjänst utformas så att den passar dig. Vi kommer i möjligaste mån försöka tillgodose dina önskemål.

Personalens utbildning och kompetens

Många av våra medarbetare har lång erfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Fler än hälften av våra tillsvidareanställda medarbetare har en undersköterskeutbildning och vi uppmuntrar och stödjer medarbetare som inte är undersköterskor att vidareutbilda sig.

Eftersom flera av våra medarbetare talar flera olika språk kan vi möta, lyssna och förstå dig också om du talar ett annat språk än svenska.

Tilläggstjänster och underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vi gör alltid allt vi kan för att du ska kunna bo hemma så länge du själv vill och för att du ska känna dig trygg och nöjd med det stöd och den service vi ger. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig och för att du ska få omsorg och service på bästa sätt får du en egen fast omsorgskontakt. Din fasta omsorgskontakt är den som ser till att din hemtjänst fungerar på ett bra sätt.

Av oss får du en kundpärm med all nödvändig information och viktiga telefonnummer.

Alla som arbetar hos oss kan legitimera sig med ett ID-kort när de kommer hem till dig och alla medarbetare har tystnadsplikt.

Så kan du påverka din hemtjänst

Du och din fasta omsorgskontakt kommer tillsammans överens om hur du vill ha din hemtjänst, alltsammans skrivs ned i en genomförandeplan som tillsammans med dig uppdateras kontinuerligt.

Så här når du oss

När du blir kund hos oss får du ett direktnummer till din hemtjänstgrupp och verksamhetschef.

Sätra 1: 026-17 91 29
Sätra 2: 026-17 96 25
Bomhus: 026-17 91 03
Bomhus/Brynäs: 026-17 89 40
Brynäs: 026-17 89 95
Hille/Strömsbro/Stigslund: 026-17 91 28
Valbo: 026-17 89 56
Valbo/Forsbacka: 026-17 90 86
Gävle Centrala: 026-17 73 71
Gävle Söder: 026-17 73 88
Andersberg: 026-17 91 09
Hamrånge: 026-17 50 76
Hedesunda: 026-17 72 95

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

I pärmen du får av oss finns uppgifter om vem du ska kontakta vid synpunkter. Det är viktigt att du upplever att du är nöjd varje gång vi besöker dig. Vi är alltid intresserade av vad du tycker och hur du upplever din hemtjänst.