SvHemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: SvHemtjänst AB
    (Hemtjänstutförarna Elvinas Omsorg & Rehabilitering och SvHemtjänst ägs av Asal Holding AB och delar vissa resurser, exempelvis verksamhetsansvarig)
  • Nuvarande antal anställda: 9
  • Startade år: 2018
  • Verksamhetsansvarig och kontaktperson: Rateb Bitar, 073-917 62 66
  • E-post: info@svhemtjanst.se
  • Kontor: Brunnsgatan 62
  • Postadress: Brunnsgatan 62, 802 52 Gävle
  • Hemsida: www.svhemtjanst.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

SvHemtjänst är det lilla företaget med det stora hjärtat. Som kund hos oss är du i centrum, vi är till för dig och erbjuder en hemtjänst som utgår ifrån dina behov och önskemål. Vi skapar förutsättningar för en meningsfull vardag genom att vara en resurs och hjälpande hand för att du ska klara dina vardagliga behov.

Vi värnar om vår miljö och försöker alltid välja det miljövänligaste alternativet. Det gäller allt från att använda ekologisk mjölk till morgonkaffet till att planera våra kundens insatser så att samåkning med bil är möjligt, liksom att cykla istället för att åka bil i de fall det går.

Personalens utbildning och kompetens

Hos SvHemtjänst arbetar utbildade undersköterskor och vårdbiträden som har bred erfarenhet inom vård och omsorg.

Förutom att alla i personalen talar och skriver god svenska så talar vi en rad andra språk t.ex. engelska, franska, italienska, arabiska, somaliska, tigrinja och amhariska.

Vi arbetar kontinuerligt med viktiga aspekter såsom etik och bemötande.

Tilläggstjänster

Inga.

Underleverantörer

Inga underleverantörer.

När vi kommer hem till dig

Vid vårt första besök hemma hos dig deltar verksamhetschefen tillsammans med den personal som kommer att vara din kontaktperson.

Kontaktpersonen är den som har lite extra ansvar för dig och den som du i första hand vänder dig till om du har funderingar kring din hemtjänst.

Tillsammans går vi igenom ditt biståndsbeslut, där står det vilka insatser du har blivit beviljad. Vi gör tillsammans med dig, och närstående om du så önskar, en genomförandeplan.

Genomförandeplanen beskriver hur du vill ha din hjälp och när vi ska komma hem till dig. Du får en pärm där våra kontaktuppgifter finns, vad din kontaktperson heter och hur vi har planerat din hemtjänst.

För din trygghet bär alltid SvHemstjänsts personal ID-kort och namnbricka.

Så kan du påverka din hemtjänst

Tillsammans planerar vi hur din hemtjänst ska se ut och du kan alltid ändra hur du vill ha din hemtjänst utförd. Ring oss så bokar vi ett nytt planeringsmöte där verksamhetschefen närvarar.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45-22.30 på telefon 073-594 12 10 eller via e-post: info@svhemtjanst.se.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter är viktiga för oss och vi vill att du ska känna att du kan tala om för oss om något inte känns bra. Vi har särskilda rutiner för klagomål, något vi går igenom vid första besöket hemma hos dig.