Gör så här för att föra fram synpunkter eller klagomål på en specifik verksamhet
- Ta kontakt med den berörda verksamhetens personal. Personalen ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling.
- Ta kontakt med biträdande rektor eller rektor om du upplever att du inte får den hjälp eller stöd du önskar. Biträdande rektor eller rektor ansvarar för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig.
Om du upplever att du inte får hjälp eller stöd från verksamheten eller om ditt klagomål gäller rektors tjänsteutövning
Ta kontakt med verksamhetschef för gymnasieutbildning via utbildning@gavle.se eller 026-17 80 00.
Om du inte är nöjd med kommunens hantering av ditt ärende
Om du inte är nöjd med kommunens hantering av ditt ärende kan du framföra ditt klagomål hos Skolinspektionen eller Barn- och elevombudet.
Lämna klagomål på en skola – skolinspektionen.se
Allmänna synpunkter eller klagomål som inte rör en specifik verksamhet
- Skriv till oss via utbildning@gavle.se
- Använd vår e-tjänst
- Ring 026-17 80 00
Tänk på
- Om din synpunkt eller klagomål gäller en fristående gymnasieskola ska du kontakta den skolan.
- Offentlighetsprincipen gäller för alla inskickade synpunkter och klagomål. Det innebär att de registreras som allmänna handlingar men kan omfattas av sekretess och tystnadsplikt enligt offentlighets- och sekretesslagen. Läs mer om offentlighetsprincipen.