Fjärran Höjderbadets nya webbplats anpassad efter besökarnas behov

Fjärran Höjderbadets webbplats har nu anpassats efter dagens behov och besökarnas beteenden på nätet. -Vi vill att kunden enkelt och snabbt hittar information och kan lösa ärenden på nätet, säger Johanna Thorsell, enhetschef Bad i Gävle kommun. Och fokusera på en digital kanal för att arbeta smart.

Den nya webbplatsen är mobilanpassad och användarvänlig. Den är mer tillgänglighetsanpassad med en språkfunktion och en lyssnarfunktion. Den nya designen är användarvänlig och lätt att förstå. Den är grafiskt tilltalande och det finns fler bilder som visar upp badets olika verksamheter. Relaterade sidor finns längst ned på sidan så att besökaren kan hitta till andra verksamheter.

Köpa biljett på nätet
En nyhet är att besökare inom kort kommer att kunna köpa entrébiljetter och förnya sina kort direkt via webbplatsen.
-Besökaren slipper stå i kö för att gå in i badet. Det blir också mindre stressigt för våra kollegor i kassan. Vi håller på och jobbar med den funktionen just nu, säger Johanna Thorsell.
Det ska också bli möjligt att boka plats till aktiviteter som gymintroduktion, vattengymnastik, babysim samt boka tid hos naprapaten på Fjärran Höjderbadet. Lärare som använder Fjärran Höjderbadet ska också kunna boka simbanor för simskoleundervisningen.
-Vi kommer att få ännu bättre statistik med de digitala tjänsterna, säger Johanna Thorsell.

Slutar med facebook prioriterar en digital kanal
Fjärran Höjderbadet stänger sin facebooksida i samband med nya hemsidan.
– Vi satsar på att ha information och nyheter samlad i en digital kanal – webbplatsen. Vi hinner inte med att uppdatera och hålla dialoger på facebook som vi skulle önska. Vi prioriterar det digitala arbetet efter våra resurser och har fokus på badverksamheten, säger Johanna Thorsell.

Länk till  nya webben www.fjarranhojderbadet.se

Vad tycker du?
  • Älska (1)
  • Gilla (0)
  • Haha (0)
  • Wow (0)
  • Ledsen (0)
  • Arg (0)