Adekvat hemtjänst

Den här utföraren är just nu inte valbar

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

Adekvat hemtjänst – för dig som bor i dessa stadsdelar

Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Adekvat Hemtjänst & Service i Gävle AB
  • Nuvarande antal anställda: 14
  • Startade år: 2015
  • Verksamhetsansvarig: Maria Jonsson-Fernlund 026-60 06 90, 076-772 59 00
    Det går bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45–22.00.
  • E-post: adekvat@magavle.se
  • Kontor: S Kungsgatan 12, Gävle
  • Postadress: S Kungsgatan 12, 802 52, Gävle
  • Hemsida: www.adekvathemtjanst.se
  • Kollektivavtal: nej

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Adekvat Hemtjänst är ett lokalt företag som endast bedriver verksamhet i Gävle. Vi erbjuder ett personligare hemtjänstalternativ och vår värdegrund är RASK – rutin, ansvar, service och kompetens.

Personalens utbildning och kompetens

Vår viktigaste tillgång är vår personal och vi lägger stor vikt vid rekrytering och utbildning av våra medarbetare. Personalen består av utbildade undersköterskor och vårdbiträden som alla har gått internutbildning med kundbemötande och etik i fokus. I arbetsgruppen finns specialkompetens inom palliativ vård och demensvård. Förutom svenska talar vi engelska och vid behov tillhandahåller vi tolk via vårt avtal med en lokal tolkförmedling.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi utför hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, inköp, promenad och matlagning.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

När du har valt Adekvat Hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. I samband med hembesöket får du en fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Vår målsättning är att du i första hand ska få din hjälp utförd av din fasta omsorgskontakt och i andra hand av maximalt tre andra medarbetare ur personalgruppen. Det är viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med din fasta omsorgskontakt.

Tillsammans går vi igenom ditt biståndsbeslut och hur du vill ha din hemtjänst utförd. Utifrån detta skriver vi tillsammans en genomförandeplan. Du får en pärm med din genomförandeplan samt kontaktuppgifter till oss på Adekvat Hemtjänst.

Så kan du påverka din hemtjänst

Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som innehåller information om hur du vill ha din hemtjänst utförd. Om du efter en tid vill ändra något i din genomförandeplan pratar du bara med din fasta omsorgskontakt.

Så här når du oss

Du är välkommen att besöka oss på vårt kontor på S Kungsgatan 12 i Gävle, det är bemannat vardagar 8-17.

Det går också bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45 – 22.30 eller maila till adekvat@magavle.se. Verksamhetsansvarig Maria Jonsson-Fernlund kontaktas på mobilnummer 076-772 59 00.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter för hemtjänst på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

För att lämna dina synpunkter eller klagomål, kontakta:

Maria Jonsson-Fernlund på telefon 026-60 06 90, 076-772 59 00
eller via e-post: maria@magavle.se.

Alla synpunkter och klagomål tas på största allvar och utreds, åtgärdas och följs upp.