Allt i Hemmet

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Allt i Hemmet i Gästrikland AB
  • Nuvarande antal anställda: 34
  • Startade år: 2013
  • VD/Verksamhetsansvarig: Zahra Asgari, 070-336 12 29, 026-222 36 47, zahra@alltihemmetab.se
  • Gruppledare: Rose-Marie Furuström, 026-222 36 47, rosie@alltihemmetab.se
  • Kontor: Norra Fiskargatan 4
  • Postadress: Norra Fiskargatan 4, 803 10 Gävle
  • Hemsida: www.alltihemmetab.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Allt i Hemmets fokus är att bedriva säker och trygg vård och omsorg samt ge stöd inom ordinärt boende. Vi är företaget som arbetar både för dig som kund och för våra medarbetare. Allt i Hemmets mål är att tillsammans med dig skapa goda förutsättningar för ett meningsfullt liv. Vi arbetar med visionen att alla ska ha möjlighet till ett värdefullt liv. Vi erbjuder stöd och insatser baserat på det du behöver i din vardag.
Allt i Hemmets verksamhet kan erbjuda omsorg som anpassas efter språk, kultur och etnisk bakgrund. Vi arbetar inriktat mot människor med psykisk ohälsa.

Personalens utbildning och kompetens

Vi erbjuder medarbetare med adekvat utbildning och lång erfarenhet inom vård och omsorg. Vi erbjuder även medarbetare med utbildning och erfarenhet inom psykosocial ohälsa, missbruk samt psykossjukdom. Våra medarbetare utbildas kontinuerligt i bemötande, hygien och läkemedelshantering.

I vår verksamhet talar personalen förutom svenska även persiska/dari, turkiska, arabiska och kurdiska. Vi har kunskap och kompetens om din språkliga och kulturella bakgrund.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi erbjuder ledsagning, avlastning, inköp samt leverans av matlådor. Vi utför även hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, uppsättning av gardiner, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, mangling, inköp, promenad och matlagning. Hushållsnära tjänster och även olika sorters saneringar utförs av vår underleverantör

Underleverantörer

Allt i Hemmet Allservice i Gästrikland AB

När vi kommer hem till dig

Det är viktigt att du känner dig väl bemött av vår personal och att du som kund känner trygghet. Allt i Hemmets personal har namnskylt samt legitimation som kan uppvisas på begäran. Vår målsättning är att du i möjligaste mån ska få din hjälp utförd av samma personal varje gång.

Tillsammans utser vi en fast omsorgskontakt som ansvarar för uppföljning av ditt hjälpbehov och som känner dina vanor bäst. Vi sammanställer dina insatser i en genomförandeplan och du får en pärm som innehåller samlad information om vår verksamhet samt dokument som är viktiga för vårt uppdrag hos dig.

Så kan du påverka din hemtjänst

Hos oss har du inflytande över när och hur dina insatser ska utföras. Du som kund ska känna att du själv äger din livssituation. Du kan påverka din hemtjänst med hjälp av genomförandeplanen. Vi har månatliga uppföljningar av insatserna samt årliga kundundersökningar.

Så här når du oss

Du når oss på telefon 026-222 36 47
Kontoret är bemannat vardagar 06.45–22.30.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas per telefon 026-222 36 47 eller skriftligt via den blankett som finns i kundpärmen. Alla synpunkter och klagomål beaktas och återkopplas till kunden så snart som möjligt.