Multi Care Hemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Faham Service & Utbildning AB
  • Nuvarande antal anställda: 40
  • Startade år: 2014
  • Verksamhetsansvarig: Khadra Ismail Daud, telefon 070-734 23 31
  • Kontakt: Khadra Ismail Daud, telefon 070-734 23 31 och 026-420 15 00
  • E-post: khadra.ismail@faham.se
  • Kontor: Södra Kungsgatan 14, Gävle
  • Postadress: Södra Kungsgatan 14, 802 52 Gävle.
  • Hemsida: www.faham.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Multi Care Hemtjänst erbjuder en ansvarstagande och omsorgsfullt utformad hemtjänst. Med stort engagemang och mycket energi hjälper vi dig som kund på bästa möjliga sätt.

Personalens utbildning och kompetens

Vår personal består av en sjuksköterska, undersköterskor och vårdbiträden. Förutom svenska talar våra medarbetare engelska, arabiska, somaliska, tigrinja, dari och kurdiska (kurmanji och sorani). Om det finns behov av andra språkgrupper ordnar vi det.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi kan utföra ledsagning, storstädning, fönsterputs, trädgårdsarbete, matlagning, inköp och tolkning. Vi har godkända tolkar i flera språk.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vårt arbetsteam har stor respekt för att vi arbetar i ditt hem. Du bestämmer när och hur arbetet ska utföras medan vi ansvarar för kvalitet, flexibilitet och tillgänglighet. Vid vårt första besök hos dig går vi igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skriver vi tillsammans en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Vi hjälper till med kosten och matsituationen, det kan leda till ett friskare liv. Vi vill också främja det sociala livet och bryta isolering och ensamhet. Därför arrangerar vi aktiviteter och sociala möten och samarbetar med olika föreningar och organisationer i länet. Vi tar alltid hänsyn till dina personliga intressen, det bidrar till att höja din integritet och ditt självbestämmande.

Så kan du påverka din hemtjänst

Du och din fasta omsorgskontakt tar tillsammans fram en genomförandeplan som passar dina behov. Om du vill göra justeringar ändrar vi planen efter dina önskemål.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

Khadra Ismail 026-420 15 00, 070-734 23 31 (arbete), 026-495 36 71 (hemtelefon).

khadra.ismail@faham.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas till personal eller till personalledare Khadra Ismail, 070-734 23 31

khadra.ismail@faham.se