Träffpunkt Nygatan 26 – en mötesplats för dig med psykisk ohälsa

Besök på Träffpunkt Nygatan 26
  • Det är viktigt att vara noga med handhygien.
  • Stanna hemma om du har förkylningssymtom.

Du som har en psykisk ohälsa och är 18 år eller uppåt är välkommen till oss på Träffpunkt Nygatan 26, en träffpunkt där du kan umgås eller vara med i aktiviteter som passar dig.

Det här är Träffpunkt Nygatan 26

Här kan du ta del av den sociala gemenskapen och delta i aktiviteter utifrån dina egna önskemål. Hos oss har du inflytande i verksamhetens utbud.

Innan du kommer hit första gången bokar du ett studiebesök.

Vi jobbar för att du ska uppleva en ökad hälsa och känna meningsfullhet i din vardag. Vi tror på din egen förmåga att utveckla dina styrkor, upptäcka valmöjligheter, stärka din självständighet och uppnå dina mål.

Vi berättar mer när du kommer på ditt första besök.

Du väljer vad du vill göra

Vad du väljer att göra på träffpunkten beror på vilka intressen du har. Det finns inga krav på att du måste delta i några aktiviteter för att kunna vara här. Om du vill kan du också besöka träffpunktens café och dricka en kopp kaffe, läsa tidningen, spela kort eller bara vara.

Några exempel på frivilliga aktiviteter är:

• Spel
  • Bordtennis
  • Biljard
  • Datorer
  • Hälsorum
  • Hemlingby/Boulognerskogen
  • Promenader/cykelturer/grillning
  • Innebandy/bowling/minigolf/boule
  • Studiebesök
  • Besök på badhus/utebad

Få personligt ombud

På sidan Personligt ombud kan du läsa om att få ett personligt ombud som hjälper dig att få det stöd och den vård du har rätt till.

Andra organisationer som ger stöd och hjälp

RSMH, riksförbundet för social och mental hälsa, är en förening i Gävle som finns för dig som har eller har haft psykiska och/eller sociala problem

Region Gävleborgs sida för vuxenpsykiatri

Föreningen Balans verkar för personer med bipolära och unipolära besvär samt deras närstående.

Träffpunktens öppettider

Måndag-fredag: 9.00-16.00.

På torsdagar har vi uteverksamhet. Öppettiderna på torsdagar är säsongsbaserade 10.00-14.00 eller 10.00-15.00 och då är verksamhetens lokal stängd.

Öppettider för caféet är kl. 9.00-15.30.

Kontakta oss

Vi har telefontider måndag till fredag kl. 8.30-10.00 och 15.00-16.00. Det går också bra att skicka SMS till mobilnumret nedan (ej tala in meddelande).

SMS: 076-518 95 78
E-post: traffpunktnygatan@gavle.se
Adress: Nygatan 26, 803 11 Gävle

Du kan också komma i kontakt med oss via kommunens kundtjänst.

Karta över var Träffpunkt Nygatan 26 ligger.