Allt i Hemmet

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

  • Andersberg: Hit hör också Stureborg, Hemlingby, södra Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal.
  • Bomhus: Hit hör också norra Järvsta.
  • Brynäs
  • Centrala Gävle norr: Hit hör också Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen.
  • Stigslund
  • Sätra 
  • Söder: Hit hör också: Hemsta och Sörby.

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Allt i Hemmet i Gästrikland AB
  • Nuvarande antal anställda: 55
  • Startade år: 2013
  • VD/Verksamhetsansvarig: Zahra Asgari, 070-336 12 29, 026-222 36 47, zahra@alltihemmetab.se
  • Samordnare: Gabriella Ohlsson, 026-222 36 47, gabriella@alltihemmetab.se
  • Gruppledare/samordnare Marita Lantz, 026-280 99 03, marita@alltihemmetab.se
  • Kontor: Norra Fiskargatan 4
  • Postadress: Norra Fiskargatan 4, 803 10 Gävle
  • Hemsida: www.alltihemmetab.se
  • Vi har kollektivavtal

Jämför statistik mellan utförare av hemtjänst på Äldreguidens webbplats.

Inriktning och profil

Allt i hemmet är hemtjänstföretaget i Gävle som finns här för just dig. Vårt fokus är att skapa en varm och trygg tillvaro för dig i ditt hem och ge de bästa förutsättningar för att du ska leva ett meningsfullt liv. Vi erbjuder stöd och insatser baserat på dina rutiner och behov, vill du till exempel sova längre på morgonen så planerar vi besöken hos dig efter det.

Vi kan också erbjuda omsorg som anpassas efter språk, kultur och etnisk bakgrund. Vi jobbar även inriktat mot människor med psykisk ohälsa.

Personalens utbildning och kompetens

Våra medarbetare har adekvat utbildning med lång erfarenhet inom vård och omsorg. Här finns också medarbetare med utbildning och erfarenhet inom psykosocial ohälsa, missbruk och psykossjukdom.
All personal utbildas kontinuerligt i bemötande, hygien och läkemedelshantering.

Vi har flerspråkig personal som förutom svenska pratar persiska/dari, arabiska, kurdiska, ryska, finska, estniska, ukrainska, thailändska, tigrinja, afghanska, portugisiska, engelska och spanska.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betalar extra för. Vi utför hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städning, fönsterputsning, uppsättning av gardiner, tvätt, strykning, matlagning med mera.

Underleverantörer

Allt i Hemmet Allservice i Gästrikland AB

När vi kommer hem till dig

Vi på Allt i hemmet börjar alltid med att kontakta dig/din kontaktperson och låter dig bestämma vilket upplägg som passar dig bäst. Vi bokar sedan in ett hembesök efter dina önskemål.
Vid hembesöket får du en fast omsorgskontakt som ansvarar för att göra uppföljning av ditt hjälpbehov. Vi skriver en genomförandeplan där dina insatser sammanställs och du får en kundpärm av oss. I den hittar du information om vår verksamhet och dokument som är viktiga för vårt uppdrag hos dig.

Vår målsättning är att du i den mån det går ska få din hjälp utförd av samma personal varje gång. Allt i hemmets medarbetare har alltid namnskylt och legitimation som kan uppvisas på begäran. Vi vill att du ska känna dig väl bemött och att du alltid ska känna dig trygg med oss.

Så kan du påverka din hemtjänst

Hos Allt i hemmet har du inflytande över hur dina insatser ska utföras. Vi vill att du som kund ska känna att du själv äger din livssituation. Du kan påverka din hemtjänst med hjälp av genomförandeplanen.
Vi har månatliga uppföljningar av insatserna samt årliga kundundersökningar.

Så här når du oss

Du når oss på telefon 026-222 36 47
Kontoret är bemannat vardagar 06.45–22.30.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22:30 – 06:45): 026-17 73 70
Oavsett vilken hemtjänstutförare du väljer så är det alltid personal från Gävle Kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas per telefon på 026 – 222 36 47 eller skriftligt via den blankett som finns i kundpärmen. Alla synpunkter och klagomål beaktas och återkopplas till kunden så snart som möjligt.