Gävle kommun - Åtkomst till system hemifrån för medarbetare på Gävle kommun
Coronapandemin: Information som rör kommunens verksamheter och dig som invånare eller företagare hittar du här.
På den här sidan hittar du som medarbetare i Gävle kommun inloggningslänkar till de vanligaste verktygen du behöver för åtkomst hemifrån eller utanför kommunens nät.
Ankaret är Gävle kommuns intranät. Här finns nyheter och information som berör kommunens verksamheter. För att logga in hemifrån så använder du samma användarnamn (ange gavle\ före användarnamnet) och lösenord som du använder när du loggar in på din dator på jobbet.
Rekrytering och bemanning av vikariat och allmän visstidsanställning kortare än 6 månader sker via Gävle kommuns bemanningsenhet. Vi använder bemanningssystemet Time Care Pool.
Här kommer du som medarbetare åt din e-post i Outlook via webbläsaren. När du kommer till Office portalen ska du klicka på "Logga in" och loggar in med din e-postadress och lösenord. När du loggat in i portalen väljer du "E-post" bland apparna. OBS. du måste ha ett Office 365 konto för att kunna logga in.
Personec P är Gävle kommuns personalsystem. I personalsystemet Personec P sköter du all din rapportering, till exempel: ledigheter, övertid och reseräkningar. Du som anställd har också tillgång till din lönespecifikation, dina semesteruppgifter med mera. Du loggar in med ditt användarnamn och lösenord.
Via Personal24 får du åtkomst till applikationer/resurser över internet. I portalen finns både applikationer som är gemensamma för alla och som är specifika för olika verksamheter. Du ser de applikationer som du har behörighet till. Logga in med ditt vanliga användarnamn/lösenord samt SMS eller mobilapp.
Vi vill gärna hjälpa dig att lösa ditt ärende. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst på något av följande sätt: