Huvudmeny

Samordnare

Arbetsbeskrivning

Som samordnare på rekryteringsenhet LSS har du en nyckelroll där du bidrar till att fritiden fungerar smidigt och att kvaliteten i verksamheten hålls hög för att ge människor med funktionsnedsättning ett gott liv.

Samordnar funktionen verkställer de fyra insatserna kontaktperson, avlösare, ledsagare och stödfamilj. I din roll så kommer du att rekrytera uppdragstagare via E-tjänst, matchar kundsbeslut, behov mot uppdragstagare och verkställer beslut om insatsen/er. Du genomför ett tillsättningsmöte mellan kund och uppdragstagare som ett fysiskt möte. Du granskar utdrag från belastningsregistret 1 gång per år samt i nya ärenden. Du gör uppföljningar regelbundet (minst 1 gång per år) om hur insatsen/erna utförts och om matchningen fyller önskat behov. 

Du ger information om sekretess, Lex Sarah, Bemötandeguiden, Värdegrund, Ersättningar, Tidrapporter, Avtal och överenskommelser. Du dokumenterar händelser av vikt i journal efter information av uppdragstagare för insatserna avlösare, ledsagare, stödfamilj och kontaktperson.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller inom sociala omsorgsprogrammet eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Det är meriterande om du har dokumentationsvana i Treserva och körkort. 

För att lyckas i rollen så skall kunna uttrycka och formulera dig väl i tal och skrift i det svenska språket. Du har en språklig säkerhet och kan anpassa det till olika situationer, syften och mottagare. Du kan planera och organisera ditt arbete, har lätt för att sätta upp mål, följa upp och avsluta aktiviteter. Dessutom eftersträvar du att leverera resultat både vad gäller kvalitet och produktivitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt och har lätt för att fokusera på kundens behov för att uppnå god kundtillfredsställelse. Du ser vad som behöver prioriteras, är effektiv och använder resurserna för att på bästa sätt nå resultat. Att anpassa dig till olika situationer är självklart för dig och du kan ändra ditt syn- och förhållningssätt. Du har lätt för att samarbeta med andra, vara behjälplig och har ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete. Du ser möjligheter i förändringar.

Vi erbjuder dig

Vi erbjuder en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter där just du ges möjlighet att göra skillnad för Gävleborna, idag och imorgon.​

Ditt välmående är viktigt för oss – alla medarbetare som är anställda mer än tre månader har möjlighet att få ersättning för friskvård och motion.

Hos oss kan du känna dig trygg – som anställd i Gävle kommun omfattas du av flera olika försäkringar via våra kollektivavtal. Till exempel ingår sjukförsäkring och arbetsskadeförsäkring. Tjänstepensionen är en kollektivavtalad pension som betalas av Gävle kommun som din arbetsgivare.

Vi vill att du har ett hållbart arbetsliv – som anställd i Gävle kommun har du generösa semestervillkor. Som nyanställd har du dessutom rätt till betald semester redan under ditt första anställningsår.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Antal platser: 1

Varaktighet: 6 månader eller längre

Övrigt

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit, inte via e-post eller pappersformat. Om du har skyddad identitet ber vid dig att ta kontakt med rekryterande chef, skicka inte in din ansökan digitalt.

Inom Gävle kommun finns ett beslut om rätt till heltid, det innebär att tillsvidareanställda kan begära att tjänsten ska vara en heltidsanställning. Denna begäran ska tillgodoses inom sex månader, tidigast räknat från anställningens första dag. För att få rätten till heltid tillgodosedd kan du behöva utföra andra arbetsuppgifter än de som i normalfallet ingår inom ramen för din anställning.

Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Om arbetsplatsen

Vill du vara med och göra Gävle ännu bättre med oss? I Gävle kommun arbetar vi engagerat tillsammans för att kunna erbjuda våra invånare en trygg och inspirerande miljö. Vi erbjuder dig en tillitsfull arbetsplats där du kan utvecklas i ditt arbete och växa som människa. Välkommen med din ansökan!

Vår enhet består av 4 medarbetare och en enhetschef. I enlighet med Gävle kommuns värdegrund har enheten ett gott bemötande, en god förmåga att samarbeta och värnar om hög kvalitet i vårt arbete. Välfärd Gävle genomgår en omorganisation för att möta nya socialtjänstlagen och våra medborgares behov på bästa sätt. Du kommer att vara en del i förändringsarbetet och ha din fysiska placering på Magasinsplan 19.

Ansökan

Ansök senast: 2026-01-01

Referensnummer: C292979

Sök jobbet här

Fackliga företrädare

Ever Alvarado – Vision
Telefon: 026 – 17 99 05
Mobil: Vision direkt 0771-44 00 00.
E-post: ever.alvarado@fv.vision.se

Sara Lasell – Akademikerförbundet SSR
Telefon: 026 – 17 89 26
E-post: sara.lasell@gavle.se

Kontaktperson

Lise-Lotte Sandberg – Enhetschef
Telefon: 026 – 17 94 79
E-post: lise-lotte.sandberg@gavle.se