Familjerådgivning

Alla människor kan någon gång få problem i sina nära relationer. Då kan familjerådgivning vara ett sätt att komma vidare.

Vid relationsproblem

Har du och din partner, eller en familjemedlem problem med er relation? Då kan ni kontakta oss på familjerådgivningen för vägledning och stöd.

Relationer som vi kan ge stöd till:

  • Parrelation mellan två vuxna.
  • Relation mellan förälder och vuxet barn.
  • Syskonrelationer (vuxna)
  • Par som separerat och behöver samtala – vid oenighet om exempelvis vårdnad, boende eller umgänge hänvisar vi till Familjerätten

  • Ni har svårt att prata med varandra
  • Vart tog känslorna vägen?
  • Det är mycket gräl och bråk hemma
  • En av er har träffat någon annan
  • Svartsjuka skadar förhållandet
  • Ni har inte sex längre

  • Lyssna på och tala med varandra på ett bättre sätt
  • bättre förstå och acceptera sig själv och varandra
  • finna möjligheter att hantera problem och konflikter
  • bryta destruktiva mönster
  • hitta vägar till förändring.

Så fungerar möten med familjerådgivningen

  • All kontakt är frivillig.
  • Ni kan vara helt anonyma.
  • All personal har tystnadsplikt och det skrivs inga journaler (dokument).

Magnus Edvinsson
Auktoriserad familjerådgivare
Socionom
Grundläggande psykoterapiutbildning, KBT
Magnus Edvinsson
Anna Westling Söderström
Auktoriserad familjerådgivare
Socionom
Grundläggande psykoterapiutbildning med familj- och relationsinriktning.
Anna Westling
Lisa Andersson
Auktoriserad familjerådgivare
Socionom
Grundläggande psykoterapiutbildning med familj- och relationsinriktning
Lisa Andersson
Lindha Eriksson
Familjerådgivare
Socionom
Grundläggande psykoterapiutbildning med familj- och relationsinriktning

Tid och kostnader

  • Varje samtal tar cirka 60-90 minuter.
  • Pris: 100 kronor per tid för boende i Gävle kommun, Ockelbo kommun, Älvkarleby kommun och Hofors kommun.
  • Pris för boende i Sandvikens kommun är 200 kronor. per tid.
  • Endast kortbetalning.

Boka tid

Just nu har vi längre väntetid än vanligt. Vi hanterar din bokning så snart vi kan.

Senast uppdaterad: 17 juni 2025

För att boka tid kan du antingen ringa till oss eller registrera dig via vår e-tjänst för att bli uppringd.

Logga in med e-legitimation och lämna kontaktuppgifter så ringer vi upp dig så snart vi kan.
Vi ringer alltid från dolt nummer. Har du ingen möjlighet att svara kan du ringa oss på 026-17 90 50.

  • Adress:
  • Telefon:
  • Öppettider:

    Telefontider sommar (23 juni–3 augusti)

    Dag Tid
    Tisdag 24 juni 9.00–9.30
    Torsdag 26 juni 9.00–9.30
    Tisdag 1 juli 9.00–9.30
    Torsdag 3 juli 9.00–9.30
    Tisdag 8 juli 9.00–9.30
    Torsdag 10 juli 9.00–9.30
    Måndag 14 juli–fredag 1 augusti Stängt

Ett samtal i taget

”Ett samtal i taget” vänder sig till er som med kort varsel vill komma på ett samtal till en familjerådgivare. Det kan passa par som vill prova om familjerådgivning är något för dem och för par som tror att det kan räcka med ett samtal.

Samtalet fokuserar på parets problem här och nu och utgår ifrån att paret endast träffar familjerådgivaren vid ett tillfälle. Vi kan inte garantera att dessa tider finns tillgängliga.

Avboka eller ändra tid

Du behöver avboka ditt besök senast 17 timmar innan inbokat besök via ”Mina sidor”.

Om du inte kommer på ditt besök eller avbokar samma dag får du betala dubbel avgift vid nästa tillfälle.

Skulle du behöva avboka eller ändra samma dag behöver du ringa till oss.

Logga in med e-legitimation i e-tjänsteportalen för att komma till mina sidor.

(Guiden gäller ej den sms-länk som skickas till din mobiltelefon).

  • 1 Här loggar du in på Mina sidor

    Klicka på länken till självservice för att logga in.

  • 2 Logga in med e-legitimation

    Klicka på den blå rutan Logga in med e-legitimation och välj sedan inloggningsmetod.

  • 3 Mina sidor

    När du är inloggad klickar du på Mina sidor i den blå listen överst på sidan.

  • 4 Få kallelser via sms eller e-post

    Om du vill få kallelser till din e-post och påminnelser om dina tider via sms klickar du på Mina uppgifter.

    Här fyller du i rutorna e-post, mobiltelefon och bockar i rutan ”Jag vill bli notifierad via sms”.

    Glöm inte att klicka på Spara ändringar!

  • 5 Mina bokningar, ändra eller avboka tid
    1. Klicka på mina bokningar. Klicka sen på den gröna knappen Visa bokning.
    2. Här kan du ändra tid och avboka tid. Klicka på det alternativ du vill göra.

    Ändra tid

    1. Klicka i rutan på önskat datum i kalendern.
    2. Välj önskat klockslag
    3. Välj den gröna rutan Ändra tid om du vill boka tiden. Du kommer att få ett sms med den nya tiden. Om du vill välja en annan tid i kalendern, klicka på Ta bort och börja om från punkt 1.

    Avboka tid

    Välj den röda rutan Avboka tid om det är det du vill. Det är frivilligt att lämna en kommentar. Klicka på Avboka tid. Tiden avbokas och du får ett sms som bekräftar detta.

     

Kontakt, öppet- och telefontider

Mottagningen är stängd måndag 14 juli–fredag 1 augusti.

  • Adress:
  • Telefon:
  • Öppettider:

    Telefontider sommar (23 juni–3 augusti)

    Dag Tid
    Tisdag 24 juni 9.00–9.30
    Torsdag 26 juni 9.00–9.30
    Tisdag 1 juli 9.00–9.30
    Torsdag 3 juli 9.00–9.30
    Tisdag 8 juli 9.00–9.30
    Torsdag 10 juli 9.00–9.30
    Måndag 14 juli–fredag 1 augusti Stängt

    Dag Tid
    Måndag 9.00–9.30
    Onsdag 9.00–9.30
    Fredag 9.00–9.30