Abonos Omsorg AB

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal)
Bomhus
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör också Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen)
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby)

Fakta

Inriktning och profil

Abonos Omsorg AB är ett privat mångkulturellt företag. Vi är måna om att du som kund ska få personligt utformad omsorg anpassad efter ditt hemspråk och kultur. Du ska känna dig trygg och nöjd med våra tjänster. Vi anser att bra bemötande, personalkontinuitet och önskemåltider är livskvalité i vardagen för våra kunder.

Personalens utbildning och kompetens

Hos Abonos Omsorg arbetar utbildad personal med erfarenhet inom vård och omsorg. Vi har personal som talar bland annat svenska, somaliska, persiska, arabiska och engelska. Vi arbetar fortlöpande med särskilt viktiga rutiner, exempelvis basala hygienrutiner, bemötande och matlagning.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi erbjuder ledsagning, avlastning och avancerad matlagning av speciella rätter som du tycker om. Vi kan också hjälpa dig med hushållsnära tjänster om det önskas.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Abonos omsorgs personal har alltid namnskylt. Legitimation uppvisas för att bekräfta att namnskylten stämmer med ID-kortet.

Du får välja kontaktperson som kommer att vara ansvarig för dina önskemål och rutiner. Vår målsättning är att du i möjligaste mån ska få din hjälp utförd av samma personal varje gång. Vi sammanställer en kundpärm som du har hemma med bland annat din genomförandeplan.

Så kan du påverka din hemtjänst

Hos oss har du alltid inflytande över hur dina insatser ska utföras. Vi följer upp genomförandeplanen halvårsvis. Om du önskar uppföljning tidigare tar du kontakt med oss.

Så här når du oss

Fariba Javani VD: 073-721 90 45, fariba@abonosomsorg.se
Håkan Hanneberg: verksamhetschef, 073-533 17 51, hakan@abonosomsorg.se
Morteza Nabi, biträdande verksamhetschef: 073-334 89 99, morteza@abonosomsorg.se
Fardowso Abdulgadir, samordnare: 076-048 19 40, fardowso@abonosomsorg.se (endast förmiddagar)
Ario Ezzativiand, samordnare: 073-539 58 62, ario@abonosomsorg.se

E-post: info@abonosomsorg.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Du lämnar synpunkter eller klagomål skriftligt på en blankett som finns i kundpärmen. Det går även bra att ringa 073-721 90 45.

Adekvat hemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

Adekvat hemtjänst – för dig som bor i dessa stadsdelar

Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Adekvat Hemtjänst & Service i Gävle AB
  • Nuvarande antal anställda: 14
  • Startade år: 2015
  • Verksamhetsansvarig: Maria Jonsson-Fernlund 026-60 06 90, 076-772 59 00
    Det går bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45–22.00.
  • E-post: adekvat@magavle.se
  • Kontor: S Kungsgatan 12, Gävle
  • Postadress: S Kungsgatan 12, 802 52, Gävle
  • Hemsida: www.adekvathemtjanst.se
  • Kollektivavtal: nej

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Adekvat Hemtjänst är ett lokalt företag som endast bedriver verksamhet i Gävle. Vi erbjuder ett personligare hemtjänstalternativ och vår värdegrund är RASK – rutin, ansvar, service och kompetens.

Personalens utbildning och kompetens

Vår viktigaste tillgång är vår personal och vi lägger stor vikt vid rekrytering och utbildning av våra medarbetare. Personalen består av utbildade undersköterskor och vårdbiträden som alla har gått internutbildning med kundbemötande och etik i fokus. I arbetsgruppen finns specialkompetens inom palliativ vård och demensvård. Förutom svenska talar vi engelska och vid behov tillhandahåller vi tolk via vårt avtal med en lokal tolkförmedling.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi utför hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, inköp, promenad och matlagning.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

När du har valt Adekvat Hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. I samband med hembesöket får du en fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Vår målsättning är att du i första hand ska få din hjälp utförd av din fasta omsorgskontakt och i andra hand av maximalt tre andra medarbetare ur personalgruppen. Det är viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med din fasta omsorgskontakt.

Tillsammans går vi igenom ditt biståndsbeslut och hur du vill ha din hemtjänst utförd. Utifrån detta skriver vi tillsammans en genomförandeplan. Du får en pärm med din genomförandeplan samt kontaktuppgifter till oss på Adekvat Hemtjänst.

Så kan du påverka din hemtjänst

Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som innehåller information om hur du vill ha din hemtjänst utförd. Om du efter en tid vill ändra något i din genomförandeplan pratar du bara med din fasta omsorgskontakt.

Så här når du oss

Du är välkommen att besöka oss på vårt kontor på S Kungsgatan 12 i Gävle, det är bemannat vardagar 8-17.

Det går också bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45 – 22.30 eller maila till adekvat@magavle.se. Verksamhetsansvarig Maria Jonsson-Fernlund kontaktas på mobilnummer 076-772 59 00.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter för hemtjänst på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

För att lämna dina synpunkter eller klagomål, kontakta:

Maria Jonsson-Fernlund på telefon 026-60 06 90, 076-772 59 00
eller via e-post: maria@magavle.se.

Alla synpunkter och klagomål tas på största allvar och utreds, åtgärdas och följs upp.

Allt i Hemmet

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Allt i Hemmet i Gästrikland AB
  • Nuvarande antal anställda: 34
  • Startade år: 2013
  • VD/Verksamhetsansvarig: Zahra Asgari, 070-336 12 29, 026-222 36 47, zahra@alltihemmetab.se
  • Gruppledare: Rose-Marie Furuström, 026-222 36 47, rosie@alltihemmetab.se
  • Kontor: Norra Fiskargatan 4
  • Postadress: Norra Fiskargatan 4, 803 10 Gävle
  • Hemsida: www.alltihemmetab.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Allt i Hemmets fokus är att bedriva säker och trygg vård och omsorg samt ge stöd inom ordinärt boende. Vi är företaget som arbetar både för dig som kund och för våra medarbetare. Allt i Hemmets mål är att tillsammans med dig skapa goda förutsättningar för ett meningsfullt liv. Vi arbetar med visionen att alla ska ha möjlighet till ett värdefullt liv. Vi erbjuder stöd och insatser baserat på det du behöver i din vardag.
Allt i Hemmets verksamhet kan erbjuda omsorg som anpassas efter språk, kultur och etnisk bakgrund. Vi arbetar inriktat mot människor med psykisk ohälsa.

Personalens utbildning och kompetens

Vi erbjuder medarbetare med adekvat utbildning och lång erfarenhet inom vård och omsorg. Vi erbjuder även medarbetare med utbildning och erfarenhet inom psykosocial ohälsa, missbruk samt psykossjukdom. Våra medarbetare utbildas kontinuerligt i bemötande, hygien och läkemedelshantering.

I vår verksamhet talar personalen förutom svenska även persiska/dari, turkiska, arabiska och kurdiska. Vi har kunskap och kompetens om din språkliga och kulturella bakgrund.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi erbjuder ledsagning, avlastning, inköp samt leverans av matlådor. Vi utför även hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, uppsättning av gardiner, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, mangling, inköp, promenad och matlagning. Hushållsnära tjänster och även olika sorters saneringar utförs av vår underleverantör

Underleverantörer

Allt i Hemmet Allservice i Gästrikland AB

När vi kommer hem till dig

Det är viktigt att du känner dig väl bemött av vår personal och att du som kund känner trygghet. Allt i Hemmets personal har namnskylt samt legitimation som kan uppvisas på begäran. Vår målsättning är att du i möjligaste mån ska få din hjälp utförd av samma personal varje gång.

Tillsammans utser vi en fast omsorgskontakt som ansvarar för uppföljning av ditt hjälpbehov och som känner dina vanor bäst. Vi sammanställer dina insatser i en genomförandeplan och du får en pärm som innehåller samlad information om vår verksamhet samt dokument som är viktiga för vårt uppdrag hos dig.

Så kan du påverka din hemtjänst

Hos oss har du inflytande över när och hur dina insatser ska utföras. Du som kund ska känna att du själv äger din livssituation. Du kan påverka din hemtjänst med hjälp av genomförandeplanen. Vi har månatliga uppföljningar av insatserna samt årliga kundundersökningar.

Så här når du oss

Du når oss på telefon 026-222 36 47
Kontoret är bemannat vardagar 06.45–22.30.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas per telefon 026-222 36 47 eller skriftligt via den blankett som finns i kundpärmen. Alla synpunkter och klagomål beaktas och återkopplas till kunden så snart som möjligt.

 

Attendo kundval Gävle

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Attendo Sverige AB
  • Antal anställda: 100
  • Startade år: 2017
  • Verksamhetsansvarig: Jennie Staaf, 072-143 42 68
  • Kontakt: Jennie Staaf, 072-143 42 68, jennie.staaf@attendo.se (Område Norra Gävle)
    Lena Norlin, 072-143 19 73, lena.norlin1@attendo.se (Område Södra Gävle)
  • E-post: kundvalgavle@attendo.se
  • Postadress: Norra gatan 1-3, 803 21 Gävle
  • Kontor: Norra gatan 1-3 samt Skolgången 18 i Gävle
  • Hemsida: www.attendo.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Attendo hemtjänst erbjuder dig en trygg och säker hemtjänst där du är med och planerar så att den hjälp du får passar dina behov och önskemål. Vårt mål är att du ska känna trygghet i din vardag. Utöver detta erbjuder vi även finskspråkig hemtjänst.

Personalens utbildning och kompetens

Hos Attendo hemtjänst arbetar engagerade medarbetare med olika kompetenser såsom vårdbiträden, undersköterskor och lokalvårdare. Av oss kan du förvänta dig hög kvalitet på vård och omsorg liksom ett trevligt och respektfullt bemötande.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. För dig som vill ha service utöver ditt beviljade bistånd kan vi erbjuda avlastning i hemmet liksom hjälp med olika vardagssysslor. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp och med vad, till exempel städning, fönsterputs och inköp. För dessa servicetjänster kan du nyttja RUT-avdraget.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

När du väljer Attendo som utförare av din hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. För oss är det viktigt att du känner dig trygg och respekterad och i samband med hembesöket får du en egen fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Tillsammans går ni igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skrivs en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Attendos personal bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

Så kan du påverka din hemtjänst

Vi finns här för att underlätta och stötta dig i din vardag. Vår ambition är att ge dig möjligheten att styra din tillvaro efter just dina behov och önskemål.

Du kan alltid vända dig till din fasta omsorgskontakt om du har frågor eller synpunkter.

Så här når du oss

Dagtid vardagar 6.45 – 16.00
Telefon Norra: 073-712 52 94
Telefon Södra: 073-712 52 95

Kvällstid 16.00 – 22.30
Telefon Norra: 076-773 56 03
Telefon Södra: 079-066 40 35

Helger/röda dagar 7.00-22.00
Telefon Norra: 076-773 56 03
Telefon Södra: 079-066 40 35

Attendos kontor hittar du på Norra gatan 1–3 samt Skolgången 18, i Gävle. Du kan kontakta verksamhetsansvarig på telefon 072-143 42 68.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter är viktiga och hjälper oss förbättra och utveckla våra tjänster. Synpunkter och klagomål kan lämnas till alla våra medarbetare som sedan vidarebefordrar dem till verksamhetsansvarig. Det kan även göras via e-post eller per telefon.

Elvinas Omsorg och Rehabilitering

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Elvinas Omsorg & Rehabilitering AB
    (Hemtjänstutförarna Elvinas Omsorg & Rehabilitering och SvHemtjänst ägs av Asal Holding AB och delar vissa resurser, exempelvis verksamhetsansvarig)
  • Nuvarande antal anställda: 15
  • Startade år: 2017
  • Verksamhetsansvarig: Rateb Bitar, 072- 503 30 20, e-post: verksamhetschef.elvinas@gmail.com
  • Kontakt: 026-457 33 32
  • E-post: info@elvinas.se
  • Kontor: Strömsbrovägen 33, Gävle
  • Postadress: Strömsbrovägen 33, 803 09 Gävle
  • Hemsida: www.elvinas.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Elvinas Omsorg och Rehabilitering är ett lokalt företag som bara verkar i Gävle. Vi är ett litet och gemytligt företag som bedriver individanpassad hemtjänst. Vi verkar efter mottot att alltid sätta kunden i fokus och utför insatser med stor lyhördhet och flexibilitet inför kundens önskemål och behov. För oss är det centralt att du som kund känner en stor trygghet och tillit till oss. Vi värnar om en hög kundnöjdhet vid utförandet av alla våra insatser och eftersträvar en hög personalkontinuitet så att du som kund ska få träffa samma medarbetare. Hos oss är det dina önskemål och behov som styr hur vi utför hemtjänsten och alla medarbetare utför insatser med respekt, empati och hög kvalitet.

Personalens utbildning och kompetens

Vi har en ledning med högskoleexamen. Hos oss arbetar undersköterskor och vårdbiträden med lång arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg. Vår personal talar svenska, engelska och finska. För oss är en god arbetsmiljö för medarbetarna viktigt därför att vi tror att om personalen trivs på sitt jobb så kommer de också att göra ett bra arbete hos våra kunder.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Elvinas erbjuder dig avlastning i hemmet och hjälper dig med de vardagssysslor du behöver hjälp med. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp, allt ifrån ett enstaka tillfälle till regelbundna insatser. För oss är varje uppdrag lika viktigt. Tjänsterna är skattereducerade.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vi startar insatserna med ett hembesök hos dig där vi lyssnar till dina önskemål och i samband med det upprättar vi en genomförandeplan som ligger till grund för insatsernas utförande. Du får också en pärm med information och viktiga kontaktuppgifter. Utöver det får du två kontaktpersoner som fungerar som en länk mellan dig, dina anhöriga, andra viktiga aktörer och oss som hemtjänstutförare. Vår personal bemöter dig med stor respekt och empati. Vår personal legitimerar sig med ID- kort vid besök hemma hos dig för att du ska kunna känna dig trygg.

Så kan du påverka din hemtjänst

Vi eftersträvar en hög kundnöjdhet och att anpassa insatserna efter dina behov och önskemål. Vi eftersträvar att ha en god och kontinuerlig dialog med våra kunder för bästa möjliga utförande av insatserna. Du ska alltid kunna påverka de insatser du har och får gärna ta kontakt med dina kontaktpersoner för att det ska bli på bästa möjliga sätt för just dig.

Så här når du oss

Du kan nå oss via vår hemsida, www.elvinas.se eller ringa 026-457 33 32 mellan klockan 06.45-22.30.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Elvinas Omsorg och Rehabilitering bedriver ett ständigt förbättrings- och kvalitetsarbete. För oss är det viktigt att du lämnar synpunkter för att vi ska kunna förbättras. Vi vill att du ska känna dig trygg och nöjd med din hemtjänst. För oss är det därför välkommet att du pratar med dina kontaktpersoner eller med verksamhetschef för att vi ska kunna förbättra oss. Dina synpunkter är viktiga och alltid välkomna!

Ersta hemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Ersta diakonisällskap
  • Nuvarande antal anställda: 100
  • Startade år: Ersta diakoni har erbjudit äldreomsorg sedan slutet av 1800-talet och hemtjänst från 2004
  • Verksamhetsansvarig: Mariella Arnell, 08-714 60 45, 072-506 10 45
  • Kontakt: Ersta hemtjänst Gävle, 026-60 09 50
  • E-post: gavlehemtjanst@erstadiakoni.se
  • Postadress: Södra Kungsgatan 36 B, 802 53 Gävle
  • Kontor: Södra Kungsgatan 38 A, Gävle
  • Webbplats:www.erstadiakoni.se/sv/Erstaaldreomsorg/Ersta-hemtjanst/Gavle-2/
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Vi är hemtjänstföretaget som finns till för dig när du behöver stöd, omsorg eller service men ändå vill bo kvar hemma. Ersta hemtjänst präglas av trygghet och delaktighet.

Vi arbetar i små team med hög kompetens, vilket innebär att samma grupp av medarbetare kommer hem till dig.

Vi bjuder in till kundträffar med olika teman varje onsdag (med undantag för semesterperioden från mitten av juni till mitten av augusti)

Ersta Hemtjänst är en del av Ersta diakoni, Sveriges största idéburna aktör inom vård och omsorg. Vi bedriver sjukvård, socialt arbete, utbildning och forskning, professionellt och utan vinstsyfte.

Personalens utbildning och kompetens

Våra medarbetare är undersköterskor och vårdbiträden med lång erfarenhet. Vi utbildar våra medarbetare kontinuerligt. Utöver svenska talar flera av våra medarbetare även andra språk.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Om du vill ha mer hjälp än vad ditt biståndsbeslut beviljar erbjuder vi hushållsnära tjänster med rut-avdrag. Vi kan hjälpa dig med alltifrån städning och inköp till ledsagning och pyntning inför storhelger.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

När du väljer Ersta hemtjänst som utförare av din hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. I samband med hembesöket får du en fast omsorgskontakt som får ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser.

Kontinuitet är viktigt för oss och vår målsättning är att du i första hand ska få din hjälp utförd av din fasta omsorgskontakt och medarbetare ur en mindre grupp. Vid hembesöket går vi igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skriver vi tillsammans en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Så kan du påverka din hemtjänst

Dina önskemål och behov skrivs ner i en genomförandeplan och du är alltid välkommen att höra av dig om du vill diskutera hur vi bättre kan hjälpa dig. Vi genomför även regelbundna kvalitetsmätningar i syfte att mäta hur nöjd du är.

Så här når du oss

Vårt kontor finns i Centrum och du är alltid välkommen att besöka oss. Ring gärna innan så att vi kan vara säkra på att kunna ta emot dig.

Kontoret är bemannade på vardagar mellan 8-16. Vi finns tillgängliga på telefon 026-60 09 50 mellan 06.45-22.30 och via e-post: gavlehemtjanst@erstadiakoni.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Vi tar tacksamt emot dina synpunkter per telefon eller mail. Vi ser dina synpunkter och eventuella klagomål som hjälp till att förbättra och utveckla våra tjänster.

Gabriellas Hemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Gabriellas Hemtjänst AB
  • Antal anställda: 8-16
  • Startade år: 2018
  • Verksamhetsansvarig: Monika Karlsson, 076-595 94 05
  • VD: Husseen Eiltire, 070-097 78 42
  • E-post: info@gabriellashemtjanst.se
  • Postadress: Hamiltongatan 24, 802 66 Gävle Gävle
  • Kontor: Hamiltongatan 24, Gävle
  • Hemsida: www.sahalomsorg.se
  • Vi har kollektivavtal

Inriktning och profil

Gabriellas Hemtjänst erbjuder en trygg och säker hemtjänst. Våra medarbetare arbetar med fokus på dina behov och önskemål för att du ska få den hjälp du behöver i vardagen. Vårt mål är att erbjuda den bästa hemtjänsten i Gävle.

Personalens utbildning och kompetens

Ledningen består av socionomer med utbildning inom äldre och omsorg , vilket skapar en större förståelse för den livsfas som våra kunder genomgår. Vår personalgrupp består av utbildade undersköterskor och vårdbiträden med lång erfarenhet från arbete inom vården.

Vi strävar efter att våra brukare ska ha tillgång till god vård och omsorg genom rutiner, bra samarbete, god kommunikation, kontinuitet, kompetens och tillgänglighet.
För oss är det viktigt att du som kund känner att både ledning och personal finns där för dig och att våra tjänster ger dig en trygg och meningsfull vardag.

Tilläggstjänster

Inga tilläggstjänster.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

När du väljer Gabriellas Hemtjänst som utförare av din hemtjänst får du träffa mindre personalgrupper för att du ska känna dig trygg. Vi bemöter dig med hänsyn och respekt i ditt hem. Du får en egen fast omsorgskontakt som ser till att du får din hemtjänst på det sätt du önskar. Vid vårt första besök får du en pärm med telefonnummer till din fasta omsorgskontakt och annan viktig information.

Vår personal kan alltid legitimera sig med ID-kort.

Så kan du påverka din hemtjänst

Det är dina önskemål som styr hur hemtjänstinsatserna hos dig ska utföras. Vi skriver en genomförandeplan som passar dina behov. Det är viktig för oss att du känner dig trygg och nöjd.
Du kan alltid vända dig till din kontaktperson om du har frågor eller synpunkter.

Så här når du oss

Vi har kontor i centrum och du är alltid välkommen att besöka oss. Ring gärna innan så att vi kan ta emot dig. Vi finns tillgängliga dagligen på telefon klockan 06.45–22.30.

Telefonnummer: 073-989 32 03 och 076-595 94 05
E-post: info@gabriellashemtjanst.se

Hemtjänst på natten

Telefonnummer på natten (klockan 22.30–06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas på telefon 070-097 78 42 eller skriftligt via e-post: info@gabriellashemtjanst.se

Hemtjänst som utförs av Gävle kommun

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Hamrånge (hit hör Bergby, Norrsundet, Hamrångefjärden.)
Hedesunda
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Gävle kommun
  • Nuvarande antal anställda: 5-10 medarbetare/kontaktgrupp. Totalt 400 medarbetare.
  • Startade år: 1960
  • Postadress: Box 825, 801 30 Gävle
  • Hemsida: www.gavle.se
  • E-post: omvardnad@gavle.se
  • Kontakt: måndag-fredag klockan 8.00-16.00 på nedanstående telefonnummer.
  • Vi har kollektivavtal

Inriktning och profil

Välfärd Gävles hemtjänst är det kommunala alternativet – det trygga, säkra och erfarna, men också det lyhörda och nytänkande. Vi är det öppna alternativet, öppna för alla och för just dina behov och önskemål. Vi är alternativet som utför hemtjänst dygnet runt och ansvarar för samtliga trygghetslarm.

Det är viktigt för oss att du känner dig delaktig i hur din hemtjänst utformas så att den passar dig. Vi kommer i möjligaste mån försöka tillgodose dina önskemål.

Personalens utbildning och kompetens

Många av våra medarbetare har lång erfarenhet och utbildning inom vård och omsorg. Fler än hälften av våra tillsvidareanställda medarbetare har en undersköterskeutbildning och vi uppmuntrar och stödjer medarbetare som inte är undersköterskor att vidareutbilda sig.

Eftersom flera av våra medarbetare talar flera olika språk kan vi möta, lyssna och förstå dig också om du talar ett annat språk än svenska.

Tilläggstjänster och underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vi gör alltid allt vi kan för att du ska kunna bo hemma så länge du själv vill och för att du ska känna dig trygg och nöjd med det stöd och den service vi ger. För att vi ska veta vad som är viktigt för dig och för att du ska få omsorg och service på bästa sätt får du en egen fast omsorgskontakt. Din fasta omsorgskontakt är den som ser till att din hemtjänst fungerar på ett bra sätt.

Av oss får du en kundpärm med all nödvändig information och viktiga telefonnummer.

Alla som arbetar hos oss kan legitimera sig med ett ID-kort när de kommer hem till dig och alla medarbetare har tystnadsplikt.

Så kan du påverka din hemtjänst

Du och din fasta omsorgskontakt kommer tillsammans överens om hur du vill ha din hemtjänst, alltsammans skrivs ned i en genomförandeplan som tillsammans med dig uppdateras kontinuerligt.

Så här når du oss

När du blir kund hos oss får du ett direktnummer till din hemtjänstgrupp och verksamhetschef.

Sätra 1: 026-17 91 29
Sätra 2: 026-17 96 25
Bomhus: 026-17 91 03
Bomhus/Brynäs: 026-17 89 40
Brynäs: 026-17 89 95
Hille/Strömsbro/Stigslund: 026-17 91 28
Valbo: 026-17 89 56
Valbo/Forsbacka: 026-17 90 86
Gävle Centrala: 026-17 73 71
Gävle Söder: 026-17 73 88
Andersberg: 026-17 91 09
Hamrånge: 026-17 50 76
Hedesunda: 026-17 72 95

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

I pärmen du får av oss finns uppgifter om vem du ska kontakta vid synpunkter. Det är viktigt att du upplever att du är nöjd varje gång vi besöker dig. Vi är alltid intresserade av vad du tycker och hur du upplever din hemtjänst.

Levando Care

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal)
Bomhus – Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör också Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen)
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby)

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Goodfeel Cleanwork AB
  • Nuvarande antal anställda: 3
  • Startade år: 2020
  • Verksamhetsansvarig och kontaktperson: Cherstin Hansson, 079-102 16 23
  • VD: Berhane Yohannes, 070-410 12 53
  • E-post: info@levandocare.se
  • Kontor: Brynäsgatan 10, Gävle
  • Postadress: Drottninggatan 23, 803 11 Gävle
  • Hemsida: www.levandocare.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Vi erbjuder en trygg och säker hemtjänst som strävar efter att ge dig möjlighet att leva och bo självständigt under trygga förhållanden. Vårt främsta mål är att kontinuerligt förbättra kvaliteten och säkerheten på våra tjänster genom att uppfylla och överträffa de lagstadgade kraven samt genom att lyssna på kundernas feedback och anpassa tjänsterna efter dina behov. Vi arbetar hårt för att skapa nöjda kunder och etablera långsiktiga relationer med vårt kvalificerade personalteam för att bygga förtroende och tillit.

Vi strävar efter att utföra våra tjänster med hög kvalitet med fokus på miljömässig hållbarhet. Vi är engagerade i att leverera en service som både uppfyller dina behov och bidrar till en hållbar framtid.

Personalens utbildning och kompetens

Levando Care arbetar med engagerade medarbetare med olika kompetenser såsom vårdbiträden, undersköterskor och andra kompetenser. Av oss kan du förvänta dig hög kvalitet på vård och omsorg liksom ett trevligt och respektfullt bemötande.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för.

För dig som vill ha service utöver ditt beviljade bistånd kan vi erbjuda avlastning i hemmet genom hjälp med olika vardagssysslor. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp och med vad, till exempel städning, fönsterputs och inköp. För dessa servicetjänster kan du nyttja RUT-avdraget.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

För oss är det viktigt att du känner dig trygg och respekterad och i samband med hembesöket får du en egen fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Tillsammans går ni igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skrivs en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Vår personal bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

Så kan du påverka din hemtjänst

Vi finns här för att underlätta och stötta dig i din vardag. Vår ambition är att ge dig möjligheten att styra din tillvaro efter just dina behov och önskemål.

Du kan alltid vända dig till din fasta omsorgskontakt om du har frågor eller synpunkter.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

Telefon: 070 410 12 53

E-post: info@levandocare.se

Hemtjänst på natten

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

  • Yohannes Berhane, VD: 070 410 12 53
  • Cherstin Hansson, Verksamhetsansvarig: 079 102 16 23
  • Daniel Tewolde, Samordnare: 079 102 99 98

E-post: info@levandocare.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45)

  • Telefonnummer: 026-17 73 70

Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter är viktiga och hjälper oss förbättra och utveckla våra tjänster. Synpunkter och klagomål kan lämnas till alla våra medarbetare som sedan vidarebefordrar dem till verksamhetsansvarig. Det går även bra att kontakta oss via e-post eller telefon.

Multi Care Hemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Faham Service & Utbildning AB
  • Nuvarande antal anställda: 40
  • Startade år: 2014
  • Verksamhetsansvarig: Khadra Ismail Daud, telefon 070-734 23 31
  • Kontakt: Khadra Ismail Daud, telefon 070-734 23 31 och 026-420 15 00
  • E-post: khadra.ismail@faham.se
  • Kontor: Södra Kungsgatan 14, Gävle
  • Postadress: Södra Kungsgatan 14, 802 52 Gävle.
  • Hemsida: www.faham.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Multi Care Hemtjänst erbjuder en ansvarstagande och omsorgsfullt utformad hemtjänst. Med stort engagemang och mycket energi hjälper vi dig som kund på bästa möjliga sätt.

Personalens utbildning och kompetens

Vår personal består av en sjuksköterska, undersköterskor och vårdbiträden. Förutom svenska talar våra medarbetare engelska, arabiska, somaliska, tigrinja, dari och kurdiska (kurmanji och sorani). Om det finns behov av andra språkgrupper ordnar vi det.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi kan utföra ledsagning, storstädning, fönsterputs, trädgårdsarbete, matlagning, inköp och tolkning. Vi har godkända tolkar i flera språk.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

Vårt arbetsteam har stor respekt för att vi arbetar i ditt hem. Du bestämmer när och hur arbetet ska utföras medan vi ansvarar för kvalitet, flexibilitet och tillgänglighet. Vid vårt första besök hos dig går vi igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skriver vi tillsammans en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Vi hjälper till med kosten och matsituationen, det kan leda till ett friskare liv. Vi vill också främja det sociala livet och bryta isolering och ensamhet. Därför arrangerar vi aktiviteter och sociala möten och samarbetar med olika föreningar och organisationer i länet. Vi tar alltid hänsyn till dina personliga intressen, det bidrar till att höja din integritet och ditt självbestämmande.

Så kan du påverka din hemtjänst

Du och din fasta omsorgskontakt tar tillsammans fram en genomförandeplan som passar dina behov. Om du vill göra justeringar ändrar vi planen efter dina önskemål.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

Khadra Ismail 026-420 15 00, 070-734 23 31 (arbete), 026-495 36 71 (hemtelefon).

khadra.ismail@faham.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål kan lämnas till personal eller till personalledare Khadra Ismail, 070-734 23 31

khadra.ismail@faham.se

SvHemtjänst

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal).
Bomhus-Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen).
Stigslund
Strömsbro-Hille (hit hör också Forsby-Åbyggeby, Björke-Trödje, Bönan-Utvalnäs-Harkskär).
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby).
Valbo-Forsbacka

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: SvHemtjänst AB
    (Hemtjänstutförarna Elvinas Omsorg & Rehabilitering och SvHemtjänst ägs av Asal Holding AB och delar vissa resurser, exempelvis verksamhetsansvarig)
  • Nuvarande antal anställda: 9
  • Startade år: 2018
  • Verksamhetsansvarig och kontaktperson: Rateb Bitar, 073-917 62 66
  • E-post: info@svhemtjanst.se
  • Kontor: Brunnsgatan 62
  • Postadress: Brunnsgatan 62, 802 52 Gävle
  • Hemsida: www.svhemtjanst.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

SvHemtjänst är det lilla företaget med det stora hjärtat. Som kund hos oss är du i centrum, vi är till för dig och erbjuder en hemtjänst som utgår ifrån dina behov och önskemål. Vi skapar förutsättningar för en meningsfull vardag genom att vara en resurs och hjälpande hand för att du ska klara dina vardagliga behov.

Vi värnar om vår miljö och försöker alltid välja det miljövänligaste alternativet. Det gäller allt från att använda ekologisk mjölk till morgonkaffet till att planera våra kundens insatser så att samåkning med bil är möjligt, liksom att cykla istället för att åka bil i de fall det går.

Personalens utbildning och kompetens

Hos SvHemtjänst arbetar utbildade undersköterskor och vårdbiträden som har bred erfarenhet inom vård och omsorg.

Förutom att alla i personalen talar och skriver god svenska så talar vi en rad andra språk t.ex. engelska, franska, italienska, arabiska, somaliska, tigrinja och amhariska.

Vi arbetar kontinuerligt med viktiga aspekter såsom etik och bemötande.

Tilläggstjänster

Inga.

Underleverantörer

Inga underleverantörer.

När vi kommer hem till dig

Vid vårt första besök hemma hos dig deltar verksamhetschefen tillsammans med den personal som kommer att vara din kontaktperson.

Kontaktpersonen är den som har lite extra ansvar för dig och den som du i första hand vänder dig till om du har funderingar kring din hemtjänst.

Tillsammans går vi igenom ditt biståndsbeslut, där står det vilka insatser du har blivit beviljad. Vi gör tillsammans med dig, och närstående om du så önskar, en genomförandeplan.

Genomförandeplanen beskriver hur du vill ha din hjälp och när vi ska komma hem till dig. Du får en pärm där våra kontaktuppgifter finns, vad din kontaktperson heter och hur vi har planerat din hemtjänst.

För din trygghet bär alltid SvHemstjänsts personal ID-kort och namnbricka.

Så kan du påverka din hemtjänst

Tillsammans planerar vi hur din hemtjänst ska se ut och du kan alltid ändra hur du vill ha din hemtjänst utförd. Ring oss så bokar vi ett nytt planeringsmöte där verksamhetschefen närvarar.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45-22.30 på telefon 073-594 12 10 eller via e-post: info@svhemtjanst.se.

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter är viktiga för oss och vi vill att du ska känna att du kan tala om för oss om något inte känns bra. Vi har särskilda rutiner för klagomål, något vi går igenom vid första besöket hemma hos dig.