Adekvat hemtjänst – för dig som bor i dessa stadsdelar
- Bomhus: Hit hör också norra Järvsta.
- Brynäs
- Centrala Gävle norr: Hit hör också Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen.
- Stigslund
- Sätra
- Söder: Hit hör också: Hemsta och Sörby.
Fakta
- Fullständigt bolagsnamn: Adekvat Hemtjänst & Service i Gävle AB
- Nuvarande antal anställda: 28
- Startade år: 2015
- Verksamhetsansvarig: Maria Jonsson-Fernlund 026-60 06 90, 076-772 59 00
Det går bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45–22.00. - E-post: adekvat@magavle.se
- Kontor: Timmermansgatan 19
- Postadress: Timmermansgatan 19, 802 52, Gävle
- Hemsida: www.adekvathemtjanst.se
- Kollektivavtal: nej
Jämför statistik mellan utförare av hemtjänst på Äldreguidens webbplats.
Inriktning och profil
Adekvat Hemtjänst är ett lokalt företag som endast bedriver verksamhet i Gävle. Vi erbjuder ett personligare hemtjänstalternativ och vår värdegrund är RASK – rutin, ansvar, service och kompetens.
Personalens utbildning och kompetens
Vår viktigaste tillgång är vår personal och vi lägger stor vikt vid rekrytering och utbildning av våra medarbetare. Personalen består av utbildade undersköterskor och vårdbiträden som alla har gått internutbildning med kundbemötande och etik i fokus. I arbetsgruppen finns specialkompetens inom palliativ vård och demensvård. Förutom svenska talar vi engelska och vid behov tillhandahåller vi tolk via vårt avtal med en lokal tolkförmedling.
Tilläggstjänster
Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för. Vi utför hushållsnära tjänster (rutavdrag) i form av städ, fönsterputs, trädgårdsarbete, mindre reparationsarbeten, tvätt, strykning, inköp, promenad och matlagning.
Underleverantörer
Adekvat Hemtjänst & Service i Gävle AB har inga underleverantörer av insatser eller tilläggstjänster.
När vi kommer hem till dig
När du har valt Adekvat Hemtjänst börjar vi med att göra ett hembesök hos dig. I samband med hembesöket får du en fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Vår målsättning är att du i första hand ska få din hjälp utförd av din fasta omsorgskontakt och i andra hand av maximalt tre andra medarbetare ur personalgruppen. Det är viktigt för oss att du trivs och känner dig trygg med din fasta omsorgskontakt.
Tillsammans går vi igenom ditt biståndsbeslut och hur du vill ha din hemtjänst utförd. Utifrån detta skriver vi tillsammans en genomförandeplan. Du får en pärm med din genomförandeplan samt kontaktuppgifter till oss på Adekvat Hemtjänst.
Så kan du påverka din hemtjänst
Tillsammans skriver vi en genomförandeplan som innehåller information om hur du vill ha din hemtjänst utförd. Om du efter en tid vill ändra något i din genomförandeplan pratar du bara med din fasta omsorgskontakt.
Så här når du oss
Vi tar gärna emot besök på vårt kontor på Timmermansgatan 19. Ring oss på 026-60 06 90 för att boka en tid.
Det går också bra att ringa på telefonnummer 026-60 06 90 mellan 06.45–22.30 eller maila till adekvat@magavle.se. Verksamhetsansvarig Maria Jonsson-Fernlund kontaktas på mobilnummer 076-772 59 00.
Hemtjänst på natten
Kontaktuppgifter för hemtjänst på natten (22.30–06.45): 026-17 73 70
Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.
Synpunkter och klagomål
För att lämna dina synpunkter eller klagomål, kontakta:
Maria Jonsson-Fernlund på telefon 026-60 06 90, 076-772 59 00
eller via e-post: maria@magavle.se.
Alla synpunkter och klagomål tas på största allvar och utreds, åtgärdas och följs upp.