Workshop: Lär dig grunderna i Excel
Det är mycket att tänka på när du ska söka arbete. I en serie workshops bjuder vi på tipsen och råden som gör det lättare för dig att hitta, söka och få jobbet du vill ha.
Fredag 3 maj är temat Lär dig grunderna i Excel.
Att ha grundläggande kunskaper i Excel är bra för dig både när du söker arbete och till vardags. Många arbetsgivare är intresserade av vilka datakunskaper du har. Excel är också ett bra program att använda när du ska göra en budget som ger din en översikt över dina inkomster och utgifter.
Under den här träffen går vi igenom följande:
• Vad är Excel?
• Så formaterar du i Excel
• Gör uträkningar med formler
• Presentera din budget med diagram
• Exempel på uppställning av en hembudget
Bra att veta
Det är gratis att delta men du måste anmäla dig i förväg.
Övriga workshops i serien:
Onsdag 13 mars: Att skriva personligt brev
Onsdag 10 april: Fem tips för att hitta och söka jobb via internet
Fredag 24 april: Skriv ett bra CV
Alla workshops i serien är fristående. Välkommen att delta i så många du vill och kan!