Lämna synpunkt via e-tjänst eller via kundtjänst
Bemötandeombudsmannen är en del av Gävle kommuns kundtjänst. Kundtjänst ser till att din synpunkt kommer till rätt verksamhet eller person inom Gävle kommun.
Du kan lämna din synpunkt genom att använda e-tjänsten nedan eller genom att kontakta Gävle kommuns kundtjänst, antingen via e-post, telefon eller ett personligt besök.
Felanmälan
Vill du anmäla fel till kommunen, till exempel vägskador, klotter eller missad snöröjning, ska du istället göra en felanmälan. Läs mer och skicka in din felanmälan här.
Så här hanterar vi din synpunkt
Alla synpunkter som kommer till bemötandeombudsmannen blir registrerade i Gävle kommuns kundtjänstsystem. Kundtjänst fördelar synpunkten till berörd verksamhet inom kommunen och du får svar på din synpunkt inom fem arbetsdagar.
Du kan välja att lämna din synpunkt utan att ge oss ditt namn, men då har vi inte möjlighet att återkomma till dig med ett svar.
Sekretess
Om din synpunkt innehåller personliga uppgifter gäller sekretesslagen. Om de inte innehåller personliga uppgifter hanteras de som allmänna handlingar enligt offentlighetsprincipen.