skriv utLyssnaTranslate Mottagningsenheten på Gävle kommuns socialtjänstHit kan du vända dig om du behöver hjälp i en socialt svår situation, känner oro för någon i din närhet eller vill göra en anmälan. Så här kontaktar du oss Via telefon Mottagningsenheten på Gävle kommuns socialtjänst begränsar tillgängligheten via telefonFrån och med 1 september har mottagningsenheten begränsad tillgänglighet via telefon. Du når oss måndag till fredag 9.00-12.00 och 13.00-16.30. På grund av coronaviruset (covid-19) har vi en ansträngd situation och begränsar därför tillgängligheten under september och oktober. Därefter kommer en ny bedömning att göras. Ring vår kundtjänst och be att får prata med socialtjänstens mottagningsenhet. Via telefon kan du både få råd om hur du ska hantera din situation och göra en anmälan. Telefon:026-17 80 00Öppettider:Söndag:StängtMåndag:08:00–17:00Tisdag:08:00–17:00Onsdag:08:00–17:00Torsdag:08:00–17:00Fredag:08:00–17:00Lördag:Stängt Via e-post eller fax E-post: socialtjanst@gavle.se Fax: 026-64 48 92 (Tänk på att om du gör en anmälan till oss via din e-postadress så är du inte anonym.) Om du vill besöka oss Vill du träffa oss för att prata med någon direkt kan du komma och besöka oss på adressen: Adress:Ruddammsgatan 2, 803 20 GävleÖppettider:Söndag:StängtMåndag:08:00–12:00, 13:00–16:00Tisdag:08:00–12:00, 13:00–16:00Onsdag:08:00–12:00, 13:00–16:00Torsdag:08:00–12:00, 13:00–16:00Fredag:08:00–12:00, 13:00–16:00Lördag:Stängt Postadress Välfärd Gävle Mottagningsenheten Box 825 801 30 Gävle Vid behov av akut hjälp efter kontorstid Om det uppstår ett akut problem efter kontorstid och du behöver få kontakt med socialtjänsten omedelbart, ringer du till Socialjouren. Du hittar information och kontaktuppgifter på sidan Socialjouren.