Borttappat eller skadat busskort i grundskola eller anpassad grundskola

Om ett busskort är borttappat eller inte fungerar kan du som vårdnadshavare beställa ett nytt. Kontakta oss så hjälper vi dig.

Beställning och kostnad

Om elevens busskort är borttappat eller skadat behöver du beställa ett nytt. Det kostar 150 kronor.

Om kortet har slutat fungera på grund av slitage eller tekniskt fel kan du beställa ett nytt utan kostnad. Det är viktigt att du sparar det gamla kortet till att du fått det nya kortet.

Så gör du

  1. Kontakta Gävle kommuns kundtjänst, gärna via telefon 026-17 80 00 och ange elevens namn och skola.
  2. När du kontaktar oss får du reda på när det nya busskortet blir färdigt.
  3. Därefter hämtar du kortet i Stadshusets reception i Gävle och betalar 150 kronor. Betalning sker via kort eller swish.
  4. Om du inte kan hämta ut kortet kan vi skicka hem det till dig via post. Detta görs efter att kortet är betalt.

Betalning görs till plusgiro: 14808–0. Vid inbetalning, ange:

  • Skolskjuts Livsmiljö Gävle
  • Elevens för- och efternamn
  • Elevens skola

Om du har betalat det nya busskortet via postgiro, men hämtar ut det i Stadshusets reception behöver du visa att betalning har skett när du hämtar busskortet, till exempel att du visar i din telefon eller via utskrift.

Leveranstider och öppettider

Ärendet hanteras normalt inom tre arbetsdagar. Vid betalning och hämtning i Stadshusets reception kan ärendet gå snabbare.

Se receptionens öppettider och adress längst ner på sidan under rubriken Kontakta oss.