Informationstillfälle kring offentlig upphandling

1 december 2021, 08.30, Digitalt evenemang

Tillbaka till kalendariet

Informationstillfälle kring offentlig upphandling

Har du tänkt på att Gävle kommun kan bli din kund?

Den första december bjuder Gävle kommuns Inköps- och Upphandlingsenhet in till en digital informationsträff om offentlig upphandling. Träffen riktar sig till dig som är företagare och vill veta hur en upphandling går till och vad som krävs för att lämna anbud. Målet med träffen är att tillsammans skapa rätt förutsättningar för att lyckas med upphandlingar i framtiden. Med en gemensam bättre kompetens kan kommande upphandlingar både bli mer kvalitativa och rättssäkra, samtidigt som det kan öka viljan att göra affärer ihop.

Tid: 8:30 – 10:00
Datum: 1 december 2021
Plats: Digitalt via Microsoft Teams – webbinariet är kostnadsfritt

Klicka här för att anmäla dig. I anmälningsformuläret kan du ange om du har någon särskilda frågor som du önskar få svar på. Svar på inkomna frågor kommer att besvaras i samband med att presentationsmaterialet skicks ut.

Program:
• Sammanfattning av Lagen om offentlig upphandling (LOU). Hur ser upphandlingslagarna och processen kring avtal ut?
• Vi tittar på annonsportalen Kommers Annons, hur man skapar konton och gör en intresseanmälan.
• Vi delar med oss av några tips kring vad du bör tänka på vid anbudsinlämning.

Välkommen!