Symfoniorkesterns och Konserthusets program nominerade till Svenska Designpriset och Publishingpriset!

Gävle symfoniorkesters och Konserthusets program har blivit nominerade till två fina priser inom reklamvärlden. Det ena är Publishingpriset för bästa programkatalog i kategorin print som avser Gävle Symfoniorkesters Generalprogram 2018-19 med den nya grafiska profilen. Det andra är för Gävle Konserthus program för våren 2019.

Det är reklambyrån Lundberg & Co som utformat trycksakerna.

-Vi är otroligt stolta och glada över de nomineringar vi fått. Att Gävle Symfoniorkester och Gävle Konserthus blir uppmärksammat i nationella reklamsammanhang känns stort och visar på den kraft Gävle har, säger Mikael Forsblom, kommunikationschef vid Gävle konserthus och Gävle symfoniorkester.

Tävlar med Dramaten och Malmö Opera
Publishingpriset är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Sedan 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Här tävlar Gävle Symfoniorkesters Generalprogram programkataloger tillsammans med bland andra Göteborgsoperan, Kungliga operan, Dramaten och Malmö Opera.

Nominerad ger publicitet
Tävlingen är den äldsta heltäckande kommunikationstävlingen i Sverige. Redan att bli nominerad är en bedrift. Det ger Konserthuset och Symfoniorkestern PR och publicitet.  Prisutdelning är 5 november 2019 på Berns i Stockholm.

Design – Musik utan gränser
Svenska Designpriset är en tävling i design som är öppen för alla som arbetar med grafisk design, formgivning och inom liknande kreativa områden. Tävlingen är indelad i olika kategorier. Bidraget Musik utan gränser  har fått den stora äran att bli nominerad i kategorin Reklam – Print. Bland tidigare vinnare i kategorin finns bl.a. ICA och Coop. Prisutdelningen är 17 oktober.

Vad tycker du?
  • Gilla (0)
  • Älska (0)
  • Haha (0)
  • Wow (0)
  • Ledsen (0)
  • Arg (0)