Gävle kommuns logotyp
Start
    • Kommunens service
      • Utbildning och barnomsorg
        • Förskola och pedagogisk omsorg
        • Grundskola och anpassad grundskola
        • Gymnasieskola och anpassad gymnasieskola
        • Vuxenutbildning i Gävle
        • Mer om utbildning och barnomsorg
      • Omsorg och stöd
        • Stöd till äldre
        • Stöd till barn, familj och vuxna
        • Ekonomiskt stöd
        • Funktionsnedsättning
        • God man, förvaltare och förmyndare
        • Frivilliga uppdrag i kommunen
        • Mer om omsorg och stöd
      • Bygga, trafik och miljö
        • Bygga nytt, ändra eller riva
        • Planer och samhällsbyggnadsprojekt
        • Trafik, vägar och parkering
        • Miljön utomhus och inomhus
        • Cykla i Gävle
        • Fel du kan anmäla till Gävle kommun
        • Mer om bygga, trafik och miljö
      • Kultur och fritid
        • Bibliotek
        • Natur och friluftsliv
        • Idrott och motion
        • Kultur
        • Föreningar och organisationer
        • Lovaktiviteter i Gävle
        • Mer om kultur och fritid
      • Företagare och etablering
        • Starta och driva företag
        • Tillstånd och regler
        • Etablera och verka i Gävle
        • Upphandling och inköp
        • Nätverk och aktiviteter för företagare
        • Företagsservice
        • Mer om företagare och etablering
      • Kommun och politik
        • Politisk organisation
        • Förvaltning och organisation
        • Kontakta Gävle kommun
        • Statistik, fakta och öppna data
        • Kallelser och protokoll
        • Tyck till och påverka
        • Mer om kommun och politik
    • Tyck till och påverka
      • Lämna in förslag
      • Rösta på förslag
      • Tyck till om projekt och satsningar
      • Kommunal anslagstavla
    • Jobba hos oss
      • Lediga jobb
      • Förmåner
      • För dig som studerar
      • Utmärkelser och priser
      • För medarbetare på Gävle kommun
    • Bo och uppleva
      • Hitta en bostad
      • Bo och verka i Gävle
      • Visit Gävle
      • Student i Gävle
  • Gävlekalendern
  • Skriv ut
  • Translate
  • Suomeksi
  • Invånare Medarbetare Ankaret
Invånare Medarbetare Ankaret
Gävle kommuns logotyp
  • Kommunens service
  • Tyck till och påverka
  • Jobba hos oss
  • Bo och uppleva
  • Utbildning och barnomsorg
  • Omsorg och stöd
  • Bygga, trafik och miljö
  • Kultur och fritid
  • Företagare och etablering
  • Kommun och politik
  • Startsida
  • Kommun och politik
  • Förvaltning och organisation
  • Värdegrund och visioner
  • Gävle kommuns värdegrund
skriv utTranslate

Gävle kommuns värdegrund

Här kan du läsa om den värdegrund som präglar Gävle kommuns arbete.

Koncernen Gävle kommun har medborgarnas och kundernas gemensamma intressen i fokus.

I koncernen arbetar vi med det som får vårt samhälle att fungera och för att göra Gävle till en ännu bättre kommun att leva och verka i. Alla medarbetare är viktiga för verksamhetens framgång och resultatet av det arbete vi utför är betydelsefullt för alla medborgare och kunder.

För att göra rätt saker och agera klokt i vår vardag är det viktigt att vi utgår från gemensamt uttalade värderingar. Värderingar som uttrycker vår väg för att på bästa sätt tillgodose våra medborgares och kunders gemensamma intressen.

Kvalitet

Kvalitet för oss är att med medborgaren och kunden i fokus ständigt arbeta med att förbättra verksamheten. Vi är professionella och bedriver en rättssäker myndighetsutövning i enlighet med gällande lagar och avtal. Bra kvalitet blir det när vi lever upp till, eller överträffar, medborgarnas och kundernas förväntningar i vår service- och tjänsteproduktion.

Genom en öppen dialog med medborgare och kunder har vi möjlighet att resonera om vilka tjänster och vilken service vi kan och ska leverera. På arbetsplatsen för vi tillsammans en kontinuerlig dialog omkring hur vi ska utveckla och bedriva vår verksamhet, vad våra resurser räcker till och hur de ska fördelas för att möta förväntningarna från våra medborgare och kunder.

Vi sätter mål som är tydliga för alla och följer systematiskt upp och utvärderar dessa. Vi medverkar aktivt i utveckling och effektivisering genom att bidra med förslag till förbättringar och utveckla vår kompetens. Vi vågar prova nya arbetssätt och lär av erfarenheterna. Genom att lyfta upp och tillvarata goda exempel i organisationen, inspirerar och motiverar vi varandra till fortsatt utveckling.

Bemötande

Varje medarbetares insats är av avgörande betydelse för medborgarnas och kundernas upplevelse av vår service och våra tjänster. Resultatet av denna insats beror till stor del på hur vi bemöter medborgare, kunder och varandra.

Vi sätter alltid medborgarens och kundens bästa i fokus. Vi är öppna och lyhörda för medborgarnas, kundernas och varandras åsikter och visar respekt. Vi visar öppet hur vi bedriver vår verksamhet, vilket skapar förtroende hos våra medborgare och kunder. På arbetsplatsen har vi ett stödjande och stimulerande klimat där vi hjälper varandra att få ut det mesta och bästa av oss själva.

Samarbete

För att kunna ge den bästa servicen till våra medborgare och kunder är det viktigt att vi samarbetar, ett samarbete som bygger på en öppenhet och allas inflytande och delaktighet.

Vi samarbetar med medborgare och kunder för att möjliggöra och förstärka deras delaktighet och inflytande över sin vardag. Vi samarbetar med näringsliv och andra offentliga verksamheter för att trygga tillväxt och långsiktig hållbarhet. Vi samarbetar över förvaltnings-, bolags- och yrkesgränser för att ta vara på den kompetens som finns i hela koncernen och tillsammans bli så effektiva som möjligt i vår service- och tjänsteutövning. Vi samarbetar på den egna arbetsplatsen och gör oss delaktiga genom att dela med oss av vår kompetens och vårt engagemang och vara öppna för andras. Vi tar ett gemensamt ansvar för verksamheten och dess resultat.

Hittade du det du sökte?

Ja Nej
Skicka

Hjälp att komma vidare

Vi vill gärna hjälpa dig att lösa ditt ärende. Vänligen ta kontakt med vår kundtjänst på något av följande sätt:

Kontakta kundtjänst direkt

  • call
    Telefon:
    026-17 80 00
  • email
    E-post:
    gavle.kommun@gavle.se
  • access_time
    Öppettider:
    Söndag:Stängt
    Måndag:08:00–17:00
    Tisdag:08:00–17:00
    Onsdag:08:00–17:00
    Torsdag:08:00–17:00
    Fredag:08:00–17:00
    Lördag:Stängt

Besök oss

  • place
    Adress:
    Drottninggatan 22, 803 11 Gävle
  • access_time
    Öppettider:
    Söndag:Stängt
    Måndag:08:00–17:00
    Tisdag:08:00–17:00
    Onsdag:08:00–17:00
    Torsdag:08:00–17:00
    Fredag:08:00–17:00
    Lördag:Stängt

Vi använder cookies för att besökaren lättare ska kunna använda webbplatsen. Om du fortsätter använda den här webbplatsen accepterar du dessa cookies. Mer information om cookies.

OK

Kontakta oss

Adress
Drottninggatan 22, 803 11 Gävle
Telefon
026-17 80 00
E-post
gavle.kommun@gavle.se
Öppettider
Måndag - fredag 08:00-17:00

Länkar

Medarbetare Gävlekalendern Suomeksi

Om webbplatsen

Personuppgifter och dataskydd Om webbplatsen

Övrig information

Organisationsnummer
212000-2338
Plusgironummer
14808-0

Sociala medier

Fler sätt att följa oss