Levando Care

Här kan du läsa om vilka som kan välja den här hemtjänstutföraren, hur det går till och vad de erbjuder.

För dig som bor i de här stadsdelarna

Andersberg-Stureborg (hit hör också Hemlingby-Järvsta, Furuvik, Grååsen, Villastaden-Olsbacka, Fridhem-Höjersdal)
Bomhus – Järvsta
Brynäs
Centrala Gävle norr (hit hör också Lexe-Hagaström, Norr-Nynäs, Öster-Alderholmen)
Stigslund
Sätra
Söder-Hemsta (hit hör också Sörby)

Fakta

  • Fullständigt bolagsnamn: Goodfeel Cleanwork AB
  • Nuvarande antal anställda: 3
  • Startade år: 2020
  • Verksamhetsansvarig och kontaktperson: Cherstin Hansson, 079-102 16 23
  • VD: Berhane Yohannes, 070-410 12 53
  • E-post: info@levandocare.se
  • Kontor: Brynäsgatan 10, Gävle
  • Postadress: Drottninggatan 23, 803 11 Gävle
  • Hemsida: www.levandocare.se
  • Vi har kollektivavtal

Du som är intresserad av mer fakta kan jämföra statistik mellan utförare av hemtjänst.

Inriktning och profil

Vi erbjuder en trygg och säker hemtjänst som strävar efter att ge dig möjlighet att leva och bo självständigt under trygga förhållanden. Vårt främsta mål är att kontinuerligt förbättra kvaliteten och säkerheten på våra tjänster genom att uppfylla och överträffa de lagstadgade kraven samt genom att lyssna på kundernas feedback och anpassa tjänsterna efter dina behov. Vi arbetar hårt för att skapa nöjda kunder och etablera långsiktiga relationer med vårt kvalificerade personalteam för att bygga förtroende och tillit.

Vi strävar efter att utföra våra tjänster med hög kvalitet med fokus på miljömässig hållbarhet. Vi är engagerade i att leverera en service som både uppfyller dina behov och bidrar till en hållbar framtid.

Personalens utbildning och kompetens

Levando Care arbetar med engagerade medarbetare med olika kompetenser såsom vårdbiträden, undersköterskor och andra kompetenser. Av oss kan du förvänta dig hög kvalitet på vård och omsorg liksom ett trevligt och respektfullt bemötande.

Tilläggstjänster

Tilläggstjänster är tjänster som inte ingår i biståndsbeslut/maxtaxa utan som du själv kan välja att köpa och betala extra för.

För dig som vill ha service utöver ditt beviljade bistånd kan vi erbjuda avlastning i hemmet genom hjälp med olika vardagssysslor. Vi skräddarsyr hushållsnära tjänster utifrån dina behov och önskemål. Du väljer själv hur ofta du vill ha hjälp och med vad, till exempel städning, fönsterputs och inköp. För dessa servicetjänster kan du nyttja RUT-avdraget.

Underleverantörer

Inga.

När vi kommer hem till dig

För oss är det viktigt att du känner dig trygg och respekterad och i samband med hembesöket får du en egen fast omsorgskontakt som har ett särskilt ansvar för dig och dina hemtjänstinsatser. Tillsammans går ni igenom ditt biståndsbeslut och utifrån det skrivs en genomförandeplan som beskriver hur du vill ha din hemtjänst utförd.

Vår personal bär alltid arbetskläder och ID-brickor.

Så kan du påverka din hemtjänst

Vi finns här för att underlätta och stötta dig i din vardag. Vår ambition är att ge dig möjligheten att styra din tillvaro efter just dina behov och önskemål.

Du kan alltid vända dig till din fasta omsorgskontakt om du har frågor eller synpunkter.

Så här når du oss

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

Telefon: 070 410 12 53

E-post: info@levandocare.se

Hemtjänst på natten

Du når oss mellan 06.45–22.30 på telefon eller via e-post.

  • Yohannes Berhane, VD: 070 410 12 53
  • Cherstin Hansson, Verksamhetsansvarig: 079 102 16 23
  • Daniel Tewolde, Samordnare: 079 102 99 98

E-post: info@levandocare.se

Hemtjänst på natten

Kontaktuppgifter på natten (22.30-06.45)

  • Telefonnummer: 026-17 73 70

Oavsett vilken utförare du väljer är det alltid personal från Gävle kommuns hemtjänst som kommer till dig på natten.

Synpunkter och klagomål

Dina synpunkter är viktiga och hjälper oss förbättra och utveckla våra tjänster. Synpunkter och klagomål kan lämnas till alla våra medarbetare som sedan vidarebefordrar dem till verksamhetsansvarig. Det går även bra att kontakta oss via e-post eller telefon.