Beställ trygghetslarm
För att beställa ett trygghetslarm kan du använda den här e-tjänsten.
Du kan också ringa till vår enhet Natt och larm, telefon 026-17 29 69 eller kontakta kundtjänst.
Om du vill säga upp ditt larm kontaktar du Natt och larm, telefon 026-17 29 69.
Det här är ett trygghetslarm
Trygghetslarmet installeras hemma hos dig. Du får ett armband med en knapp som du kan trycka på för att tillkalla hjälp vid behov. Larmknappen kan också bäras i ett band runt halsen.
I samband med att trygghetslarmet installeras i ditt hem behöver du också lämna in nycklar till din bostad och port. Nycklarna förvaras hos oss i ett låst och larmat skåp.
Tänk på att larmet inte fungerar någon annanstans än i ditt hem.
Så här fungerar det
Om du skulle behöva hjälp så trycker du på larmdosans knapp. Då går en signal till dem som arbetar för att kunna hjälpa dig om något händer. De svarar dygnet runt och du kan berätta för dem vad som har hänt. Om du av någon anledning inte kan svara så kommer de hem till dig ändå.
Trygghetslarm utan prövning
Om du är över 67 år, är folkbokförd i Gävle kommun och beredd att lämna ifrån dig en nyckel till ditt hem, kan du få trygghetslarm. Vi tar hand om din beställning direkt om du uppfyller de krav som ställs.
Så mycket kostar det
Här kan du läsa om de avgifter som gäller.
Om du är missnöjd
Om du inte är nöjd med ditt trygghetslarm är det bra om du berättar om det. Här kan du läsa hur du gör om du har synpunkter eller klagomål.
Om du inte är nöjd med beslutet kan du överklaga det. Här kan du läsa mer om hur du gör för att överklaga ett beslut.
Tystnadsplikt
Alla som arbetar inom våra verksamheter för äldre och personer med funktionsnedsättning har tystnadsplikt. Det innebär att de inte får föra vidare sådant de får veta som rör dig och de insatser du får utan att först ha fått ditt samtycke.